کد خبر: ۳۳۸۴۰۵
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
0
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۹ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

کرونا جان ۱۷۹ نفر دیگر را در ایران گرفتبه گزارش پول نیوز ،سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،دو هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۸۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

وضعیت کرونا در کاشان

 

وی با اشاره وضعیت اپیدمی در شهر کاشان کرونا گفت: این شهرستان در اسفند ۹۸ با خیز شدید کرونا مواجه شد اما از فرودین ۹۹ نمودار موارد بستری و ابتلا به کرونا در این شهرستان نزولی شد و این روند تا اواخر اردیبهشت ادامه داشت و تا نیمه خرداد به پایداری نسبی رسید اما از نیمه خرداد خیز دوم کرونا در کاشان مشاهده و روند موارد ابتلا و بستری در این شهرستان صعودی شد که با اندکی افت و خیز همچنان ادامه دارد.

 

لاری افزود: هم اکنون تعداد ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستانها و مراکز درمانی کاشان بستری و ۲۹ بیمار در بخش مراقبت ویژه هستند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: میزان استفاده از ماسک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ۶۵ درصد، میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه درون و برون شهری این شهرستان ۸۵ درصد، در بانک ها و ادارات دولتی ۸۵ درصد و میزان استفاده از ماسک در بین شاغلان اصناف و مراکز صنعتی به ترتیب ۶۰ و ۷۰ درصد است.

 

وی گفت: از زمان شروع اپیدمی کرونا تاکنون ۳۴ هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی و کارگاهها انجام شده، طی این بازدیدها ۲۵۶ مرکز متخلف به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۹۹ واحد متخلف پلمپ شدند.

 

لاری افزود: بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات دولتی کاشان و کمترین میزان در نانوایی ها و مراکز پیشخوان دولت است. امیدواریم با رعایت بیشتر اصول بهداشتی شاهد خروج شهر کاشان از وضعیت زرد و هشدار کرونا باشیم و یادمان باشد که تنها راه پیشگیری و کنترل کرونا رعایت اصول بهداشتی سه گانه شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مداوم دست هاست و هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری زمینه خیز مجدد این اپیدمی را فراهم می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: