April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۵۵۹
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
0
تفاهم نامه همکاری وزارت جهاد کشاورزی با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده که به منظور توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی و آموزش و ترویج مصرف محصول سالم و استاندارد در سطح کشور امضا شد.

امضاء تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان

 

به گزارش پول نیوز، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده که به منظور توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی و آموزش و ترویج مصرف محصول سالم و استاندارد در سطح کشور منعقد شد، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم بخش کشاورزی، کشاورزی خانوادگی بوده که رکن این کشاورزی توجه به زنان روستایی و عشایری است.

وی افزود: اهداف این بخش در دو مسیر قابل پیگیری است که یکی از آن ارتقاء استطاعت خانواده‌ها از طریق صندوق‌های خرد روستایی و دیگری نوع آموزش است.

خاوازی ادامه داد: در نوع آموزش، ابتدا مربی تربیت می‌کنند و سپس این مربیان به زنان روستای آموزش می‌دهند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما سال‌هاست که درگیر بحث سلامت محصول، محصولات گواهی شده و استانداردسازی هستیم و زنان روستایی با ارتقاء تولید گیاهان دارویی و سبزی، کار را شروع کرده‌اند و وزارتخانه هم طیفی از اهداف را برای این افراد در پیش رو دارد که می‌تواند به این بخش کمک کند.

وی افزود: در بخش دامپزشکی می‌توانیم خانم‌‌های روستایی را با واکسن و بهداشت دام آشنا کنیم و در بحث بهره‌برداری از جنگل و طرح تنفس جنگل می‌توان سهم خانوارهای روستایی و عشایری را در محافظت از جنگل‌ها افزایش داد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و زنان روستایی می‌توانند تاثیر مهمی در این بخش بگذارند و در حاشیه روستاهای خود جلوی تغییر کاربری را بگیرند.

خاوازی با اشاره به اهمیت اگروتوریسم عنوان کرد: اگروتوریسم اتفاق بزرگی است و می‌توانیم شروع این کار را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای تولید مولد میگو یا تخم چشم زده ماهی هم می‌توانیم در روستاهایی که حساسیت وجود ندارد، در استخرهای کوچک تولید مولد داشته باشیم که این کار به اشتغال و اقتصاد خانواده کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: