کد خبر: ۳۳۸۵۶۴
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
0
رئیس جمهور ترکمنستان امروز طی گفت و گویی تلفنی با رئیس جمهور پاکستان ابراز امیدواری کرد که ساخت خط لوله انتقال گاز ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند هر چه زودتر آغاز شود.

ترکمنستان به دنبال آغاز سریعتر ساخت خط لوله انتقال گاز به پاکستان و هند

به گزارش  پول نیوز به نقل از اسپوتنیک، قربانقلی بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان، طی گفت و گویی تلفنی با عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان، ابراز امیدواری کرد که ساخت خط لوله انتقال گاز ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند موسوم به تاپی هر چه زودتر اجرا شود.

 

روزنامه دولتی نیترال نی ترکمنستان امروز نوشت که رئیس جمهور این کشور ابراز امیدواری کرده است که با کمک و حمایت همتای پاکستانی‌اش ساخت این خط لوله در خاک پاکستان به زودی آغاز شود.

 

بنا به این گزارش؛ ساخت بخش ترکمنستان این خط لوله انتقال گاز به زودی به پایان می‌رسد.

 

پروژه خط لوله تاپی به طول 1814 کیلومتر از سال 2015 آغاز شده و قرار است پس از بهره‌برداری گاز دریای ترکمنستان در دریای خزر را از افغانستان و پاکستان به هند منتقل کنند. ظرفیت این خط لوله 33 میلیارد مترمکعب گاز در سال است.

منبع:فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: