April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
توصیه یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۳۸۵۷۲
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
0
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: کسانی که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند باید با اطلاعات و آگاهی کامل وارد این بازار شوند تا در آینده متضرر نشوند.

احسان خاتونی داریان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: شاخص بورس در کشور ما به مولفه‌های بسیاری ارتباط دارد. زمانی که امنیت در جامعه وجود داشته باشد و رونق اقتصادی صورت گیرد، شاخص بورس به سمت و سوی مثبت قدم برمی دارد.

وی افزود: زمانی که شاخص بورس رشد کند، سرمایه گذاران بیشتری به سوی این بازار سوق پیدا می‌کنند که در این صورت سهامداران سود می‌کنند. اگر در جامعه‌ای امنیت و رونق اقتصادی وجود نداشته باشد، باعث خروج سرمایه می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اگر در اقتصاد یک کشور امنیت وجود نداشته باشد نقدینگی از بازار سرمایه خارج و وارد بازا‌های موازی دیگر می‌شوند که در این صورت سرمایه گذاران از بازار خارج شده و شاخص با افت بیشتری روبه رو می‌شود.

خاتونی داریان معتقد است اگر مردم با آگاهی کامل، تحلیل و اطلاعات وارد بازار سرمایه شوند، کمتر دچار زیان می‌شوند همچنین باید از رفتار‌های هیجانی اجتناب کنند.

وی بیان کرد: اگر کسی با رشد سهام یک شرکت وارد بازار شود و با افت آن سهم از بازار خارج شود، متضرر شده و سرمایه خود در این بازار نابود می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز کرد: مردم باید با توجه به ارزش ذاتی شرکت ها، سهام آن‌ها را خریداری کنند. سهم‌هایی که از ارزندگی بالایی برخوردارند را برای بلند مدت خریداری کنند و این گونه تصور نکنند که با یک تلاطم چند روزه و یا حتی چند ماهه، باید کل دارایی را فروخته و از بازار خارج شوند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: