علی اکبر اکرامی مدیر عامل بیمه امید درباره فعالیت استارت آپ های بیمه ای در
صنعت بیمه کشور به خبرنگار پول نیوز گفت: اگر در کشور ما از هر ابزاری برای توسعه فرهنگ بیمه و رواج فروش بیمه نامه در کشور استفاده شود، بر ضریب نفوذ
بیمه اثر گذار است و باعث افزایش این ضریب در کشور می شود.
وی افزود: در قدم اول باید شرکت های بیمه و استارت آپ ها، هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند و پس از آن برای راه اندازی و استفاده هرچه سریعتر مردم از این
استارت آپ های بیمه ای، زیرساخت های فنی آن به درستی مهیا شود تا مردم دچار سردرگمی نشوند.
اکرامی اظهار کرد کرد: از گذشته تا به امروز مردم به صورت چهره به چهره به خرید بیمه نامه در کشور مشغول بوده اند و عدم اعتماد مردم به خرید اینترنتی و کلاهبرداری ها باعث شده است که مردم
خرید بیمه نامه حضوری را به غیر حضوری ترجیح دهند.
مدیرعامل بیمه امید معتقد است که استارت آپ های بیمه ای به
شرکت های بیمه و نمایندگان آن ها آسیبی وارد نمی کند و این استارت آپ ها هیچ وقت نمی توانند مردم را مجبور به خرید اینترنتی بیمه نامه از طریق نمایندگان شرکت های بیمه کنند که این امر موجب می شود آنها نسبت به خریدهای اینترنتی اعتماد نداشته باشند.
اکرامی خاطر نشان کرد: گسترش و افزایش
ارائه محصولات جدید بیمه ای در کشور به کمک استارت آپ های بیمه ای آمده است و با بهروز بودن و تنوع محصولات بیمه ای در صنعت بیمه کشور، می توان امیدوار بود که از طریق استارت آپ های بیمه ای، ضریب نفوذ بیمه در کشور هم افزایش می یابد.