April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۶۳۳
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
0
شرکت تیک تاک در شکایت خود از دولت ترامپ آورده است دستور ترامپ برای ممنوعیت این نرم‌افزار در خاک آمریکا مغایر با اصل آزادی درج شده در متمم اول قانون اساسی این کشور است.

شکایت تیک‌تاک از ترامپ به خاطر ممنوعیت نرم افزار در آمریکا

به گزارش پول نیوز  به نقل از راشاتودی، تیک تاک شکایتی علیه دولت ترامپ تنظیم کرده تا ممنوعیت فعالیت این نرم افزار برداشته شود. این دومین بار است که این شرکت تلاش می‌کند دولت آمریکا را از نظر قانونی به چالش بکشد.

 

شرکت تیک تاک و مالک آن بایت دنس از یک قاضی در دادگاه فدرال واشنگتن درخواست کردند اقدام دولت ترامپ در ممنوعیت استفاده از این نرم‌افزار در آمریکا را متوقف کند. این شکایت در روز جمعه بلافاصله پس از آن تنظیم شد که وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد مردم این کشور نمی توانند این نرم افزار را از روز یکشنبه دانلود کنند.

 

این شرکت چینی ترامپ را متهم کرد از حوزه قدرت خود فراتر رفته و ادعا کرد این اقدامات دلایل سیاسی دارد. این شرکت در درخواست خود آورده است سیاست های ترامپ می‌تواند جامعه آنلاینی را که میلیونها آمریکایی در آن سهیم هستند تخریب کند.

 

شرکت تیک تاک در شکایت خود اعلام کرد دستور ترامپ برای ممنوعیت این نرم‌افزار در خاک آمریکا مغایر با اصل آزادی درج شده در متمم اول قانون اساسی این کشور است.

 

شرکت تیک تاک برخلاف اتهاماتی که به آن وارد شده مبنی بر جمع آوری اطلاعات کاربران آمریکا و ارسال آن ها برای دولت چین اعلام کرد اطلاعات کاربران این نرم‌افزار در آمریکا و سنگاپور ذخیره شده و هیچ چیزی با پکن در میان گذاشته نمی شود.

 

تیک تاک اولین بار در ماه اوت پس از دستور ترامپ به ممنوعیت فعالیت های آن در آمریکا به خاطر نگرانی های امنیتی، از دولت آمریکا شکایت کرد. اقدام این شرکت مورد حمایت پکن قرار گرفت و واشنگتن را متهم به آزار اقتصادی سیستماتیک و تنظیم شده شرکت های خارجی کرد.

 

اگر شرکت تیک تاک تا دوازدهم نوامبر قراردادی برای فروش فعالیت‌های خود در آمریکا به یک شرکت آمریکایی امضا کند، می تواند همچنان در این کشور فعالیت داشته باشد. شرکت اوراکل اصلی ترین کاندیدا برای خرید سرمایه‌های تیک تاک است ولی این قرارداد نیاز به تایید دولت‌های چین و آمریکا دارد. ترامپ قبلا اعلام کرده بود از جزئیات این قرارداد راضی نیست مخصوصاً از این که شرکت بایت دنس بیشترین سهام تیک تاک را در اختیار داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: