کد خبر: ۳۳۸۶۳۹
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
0
رئیس سابق اتحادیه آهن و فولاد گفت:با تشدید نظارت‌ها بر میزان عرضه‌ها در بورس کالا قیمت‌ها نیز متعادل می‌شود.

تعادل در بازار فولاد با افزایش عرضه ها در بورس کالا

 

به گزارش پول نیوز ، رئیس سابق اتحادیه آهن و فولاد از ساماندهی بازار محصولات فولادی گفت:با تشدید نظارت‌ها بر میزان عرضه ها، قیمت‌ها متعادل می‌شود.


محمد آزاد بیان کرد: می‌توان با تشدید نظارت‌ها بر معاملات و رشد عرضه‌ها و اصلاح شیوه قیمت گذاری ها، بازار فولاد را سامان دهیم و در این شرایط بورس کالا بهترین بازار برای معاملات فولاد خواهد بود.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که معامله محصولات فولادی در بازاری غیر از بازار شفاف بورس کالا این دغدغه را هم به دنبال خواهد داشت که برخی تولیدکنندگان، محصولات کم کیفیت‌تر را روانه بازار کنند یا محصولات درجه یک، بازار سیاه پیدا کند. از این رو، میزان عرضه‌ها باید در بورس کالا افزایش یابد تا بازار به کمک رشد عرضه‌ها متناسب با نیاز بازار به آرامش و تعادل لازم دست یابد.

این کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه ما فعالان صنف آهن مدافع بورس کالا و شفافیتی که این بورس طی سالیان گذشته در معاملات آهن کشور ایجاد کرده است، هستیم، گفت: ریشه التهاب‌های اخیر نوسانات نرخ ارز بوده؛ اما برخی‌ها بورس کالا را تحت فشار قرار می‌دهند. در صورتی‌که این بازار به‌طور مسلم عامل ایجاد شفافیت، نظم و عدالت در بازار بوده و اقتصاد ما همواره به توسعه این بورس نیاز مبرم دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: