کد خبر: ۳۳۸۷۰۱
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
0
عضو شورای عالی بورس و رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه درباره اثر تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس و زمان اجرا توضیح دادند.
آخرین تحولات تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس چه شد؟
به گزارش پول نیوز، ماشاءالله عظیمی درباره اثر تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس و از طریق سپرده گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه به ایرنا گفت: استفاده از صندوق تثبیت بازار سرمایه یکی از ابزار‌های پیش‌بینی شده در قانون بوده که به منظور ایجاد ثبات هنگام آشفتگی بازار سهام و با هدف تقویت بازار وارد میدان می‌شود. این صندوق ضمن تبدیل کردن سمت بازار از عرضه به تقاضا و جمع آوری صف فروش در زمان لازم همان سهام را در بازار عرضه خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های بورسی شامل صنایع معدن، فولاد، سیمان، پتروشیمی، پالایشی و فناوری، داروسازی و بهداشتی‌ها هستند، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی می‌توان برای سرمایه‌گذاری زیرساختی این شرکت‌ها موثر باشد.

نماینده اتاق تعاون در شورای عالی بورس افزود: در خصوص استفاده از منابع این صندوق دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد که اعضای شورای عالی بورس با حضور نمایندگان مجلس و رییس بانک مرکزی اعلام کردند بهتر است برای بهبود وضعیت بازار، یک درصد منابع صندوق توسعه مالی مورد استفاده قرار گیرد تا از این طریق معاملات دارای ثبات و آرامش بوده و حافظ حقوق مردم باشد.

عظیمی توضیح داد: طبق مصوبه شورای عالی بورس، صندوق توسعه ملی می‌تواند در برخی از طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده و در بازه زمانی معین، تسهیلات را پس بگیرد؛ بنابراین صندوق تثبیت بازار سرمایه، ابزاری برای کمک به تعادل بازار بوده و با توجه به برخورداری از خاصیت اهرمی به طور حتم در بهبود وضعیت بازار سهام تاثیرگذار خواهد بود.

چند ، چون و زمان تخصیص یک درصد منابع به صندوق تثبیت بازارسرمایه

براساس این گزارش، طبق پیش‌بینی کارشناسان، عدد حاصل از تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و معوقات مانده سال‌های ۹۴ تا ۹۹ می‌تواند در بازار سرمایه تحولات قابل توجهی ایجاد کند.

در این خصوص محمد ابراهیم آقا بابایی رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه توضیح داد: همه مباحث مطرح شده در خصوص چاپ پول اشتباه بوده و و قرار است این سپرده‌گذاری از طریق تسهیلات سال‌های گذشته صندوق توسعه و دریافت ریالی بازپرداخت‌ها، صورت گیرد. همچنین منابع مالی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، نوعی سرمایه‌گذاری بوده که اصل پول و سود هم قابل بازگشت است.

وی ادامه داد: تاکنون زمان دقیقی برای این تخصیص مشخص نشده و پیگیری‌ها ادامه دارد. جلسه‌ای در هفته جاری برای اجرای هرچه زودتر این مصوبه برگزار خواهد شد. رقم دقیق سپرده گذاری هم توسط صندوق توسعه ملی اعلام و زمانبندی اجرا نیز با تعامل صندوق توسعه ملی و سازمان بورس بزودی تعیین خواهد شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: