April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۷۴۰
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
0
حدود ۵.۲ درصد کل جمعیت خلبان‌های شرکتهای هواپیمایی امریکن و دلتا را زنان تشکیل می دهند. این دو شرکت در کل ۲۷۸۰۰ خلبان دارند و قصد دارند ۳۶۴۵ خلبان را اخراج کنند. ۶.۷ درصد از این اخراجی ها زن خواهند بود.

۶ درصد از خلبان‌های اخراجی شرکت‌های هواپیمایی را زنان تشکبل می‌دهندبه گزارش پول نیوز  به نقل از رویترز، کمپین استخدام خلبانان زن طی بحران کرونا مورد تهدید قرار گرفته و تلاش های این کمپین برای تغییر بخش مرد سالارانه هوانوردی ضربه سختی خورده است چون همه گیری ویروس کرونا شرایط کمبود خلبان را به نحوی تغییر داده که صنعت هوانوردی اکنون با مازاد خلبان مواجه است.

 

تنها در آمریکا دو شرکت هواپیمایی بزرگ بیش از 3000 خلبان را پس از پایان دوره کمک های دولت اخراج کرده‌اند که بسیاری از آنها زن بودند. طبقه توافقنامه های تعدیل نیرو بین شرکت‌های هواپیمایی و اتحادیه‌های هوانوردی، تعداد بیشتری از خلبانان تازه کار نسبت به خلبانان باتجربه بدون توجه به جنسیت، نژاد و سن آنها، اخراج خواهند شد.

 

این توافقنامه بدین معناست که خلبانانی که به تازگی استخدام شده‌اند، زودتر از بقیه شغل خود را از دست می دهند. انجمن بین‌المللی خلبانان زن اعلام کرد درصد بیشتری از این استخدامی های جدید را زنان تشکیل می دهند. تا 40 سال پیش، بیشتر خلبانان مرد بودند بنابراین در میان خلبانان با تجربه‌ای که از تعدیل نیروها جان سالم به در می‌برند، زنان زیادی یافت نمی شوند.

 

قبل از بحران کرونا، سفرهای هوایی در جهان سالانه 5 درصد رشد داشت بنابراین طبق تخمین های شرکت بوئینگ، طی 20 سال آینده به 804 هزار خلبان جدید نیاز بود. نیاز به خلبان های بیشتر با عث شد استخدام زنان خلبان در دستور کار شرکت‌های هواپیمایی قرار بگیرد.

 

ولی در حال حاضر صنعت هوانوردی انتظار ندارد سفرهای هوایی تا 2024 به سطح سال 2019 بازگردد.

 

علی رغم کمپین استخدام خلبانان زن، تنها 5.3 درصد از خلبان ها در سراسر جهان قبل از بحران کرونا زن بودند. این رقم با تعدیل نیرو های اخیر باز هم کاهش می یابد.

 

حدود 5.2 درصد کل جمعیت خلبان‌های شرکتهای هواپیمایی امریکن و دلتا را زنان تشکیل می دهند. این دو شرکت در کل 27800 خلبان دارند و قصد دارند 3645 خلبان را اخراج کنند. 6.7 درصد از این اخراجی ها زن خواهند بود.

 

سخنگوی شرکت امریکن ایرلاینز گفت نسبت خلبانان زن پس از تعدیل نیرو از 5.1 درصد به 4.9 درصد می‌رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: