April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۷۶۵
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
0
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد افزایش به 1914 دلار و 34 سنت رسید.

طلای جهانی به 1914 دلار رسید

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار پس از افزایش قابل توجه دیروز اندکی کاهش یافته و نگرانی ها از دور جدید قرنطینه شهرها در اروپا بالا گرفته است، قیمت طلا امروز شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد افزایش به 1914 دلار و 34 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز و در پی رشد ارزش دلار به بالاترین رقم حدود 6 هفته اخیر، به پایین ترین رقم از 12 اوت یعنی 1882 دلار و 70 سنت رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 0.28 درصد افزایش به 1915 دلار و 90 سنت رسید.

تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. شاخص ارزش دلار که دیروز به بالاترین رقم در طی بیش از یک ماه گذشته رسیده بود، امروز حدود 0.1 درصد کاهش داشت.

جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا گفته، فدرال رزرو همچنان متعهد به استفاده از تمام ابزارها برای کمک به ترمیم اقتصاد بحران زده این کشور است.

طلا که در هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و اقتصادی محل امنی برای سرمایه گذاری به شمار می رود شاهد جهش حدودا 26 درصدی قیمت از ابتدای امسال بوده است.

بر اساس اعلام موسسه مشورتی کوآلیشن، درآمد 50 بانک بزرگ سرمایه گذاری جهان از تجارت فلزات گرانبها امسال دو برابر شده و به 2.5 میلیارد دلار رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: