April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸۸۲۷
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
0
بانک کارآفرین در اجرای حمایت عملی از بخش تولید و اشتغال کشور در سال جهش تولید و با توجه به افزایش سرمایه از مبلغ هشت هزار و 500 میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال، آماده است تا تسهیلات مورد نیاز فعالان بخش صنعت و معدن را در اختیار آنان قرار دهد.

بانک کارآفرین آماده اعطای وام ویژه به بخش صنعت و معدن

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، برای درک اندازه این ظرفیت، لازم به ذکر است که کل سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش صنعت کشور در سال 1398 حدود 4377 هزار میلیارد ریال و در بخش معدن 357 هزار میلیارد ریال بوده است. یعنی بانک کارآفرین با افزایش توان ظرفیت بالقوه تسهیلات‌دهی، می‌تواند بخشی از نیازهای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن و همچنین سایر بخش‌های تولیدی کشور را تامین نماید.

در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک کارآفرین، مورخ 26 شهریور ماه 1399 با حضور مالکان بیش از 76 درصد سهام، با هدف رعایت دستورالعمل بانک مرکزی و همچنین ارتقاء جایگاه بانک در نظام بانکی و توسعه فعالیت‌های آن در اقتصاد ایران، افزایش سرمایه این بانک از 8500 میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید و بدین ترتیب مقرر شد مرحله اول این افزایش سرمایه به میزان 217 درصد، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سایر اندوخته‌ها انجام شود و سرمایه بانک به رقم 26 هزار و 843 میلیارد ریال برسد.

همچنین مقرر شد مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان 149 درصد و از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، ظرف مدت حداکثر دو سال عملیاتی شود و نهایتاً حداکثر ظرف یک بازه زمانی دو ساله، سرمایه بانک با بیش از 370 درصد افزایش، به 40 هزار میلیارد ریال برسد. بی‌تردید این افزایش سرمایه، نسبت کفایت سرمایه بانک کارآفرین را در وضعیت بسیار مطلوب‌تری نسبت به شرایط کنونی قرار خواهد داد.

در خصوص عملیات بانک در عرصه تخصیص منابع در حال حاضر مانده تسهیلات اعطایی بانک کارآفرین حدود 180 هزار میلیارد ریال است که با افزایش سرمایه پرداختی بانک به 40 هزار میلیارد ریال ظرفیت اسمی اعطای تسهیلات افزایش چشم‌گیری خواهد یافت. استفاده از این ظرفیت، بستگی به جذب سپرده‌ها و سایر منابع نیز خواهد داشت که مسلماً بانک کارآفرین با اتکاء به ظرفیت نیروی انسانی، تخصص و فناوری‌های بانکی این موضوع را محقق خواهد نمود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: