مسئول عرضه و پذیرش کارگزاری بانک ملت در گفتگو با پول نیوز پاسخ داد؛
کد خبر: ۳۳۸۸۳۷
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
0
مسئول عرضه و پذیرش کارگزاری بانک ملت بیان کرد: طی دو هفته آینده یعنی نیمه اول مهرماه، با توجه به شرایط موجود و متغیر‌هایی که وجود دارد، بازار در حالت نوسانی به سمت منفی قرار خواهد داشت.
بازار سهام به کدام سمت و سو حرکت می کند؟
محمد صالحی، مسئول عرضه و پذیرش کارگزاری بانک ملت در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص پیش بینی بازار سهام در مهر ماه اظهار کرد: به عقیده بنده طی دو هفته آینده یعنی نیمه اول مهرماه، با توجه به شرایط موجود و متغیر‌هایی که وجود دارد، بازار در حالت نوسانی به سمت منفی قرار خواهد داشت و ممکن است شاخص در گام اول تا محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد و حتی در صورت شکست این سطح لمس محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد نیز امکانپذیر است و پس از آن بازگشتی داشته باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم صرفا با تحلیل روانشناسی مالی نیز به بازار نگاه کنیم، بازار تا زمانی که اطمینان خاطر سرمایه گذاران خود را دوباره جلب نکند، نمی‌توانیم بازگشتی را برای آن متصور باشیم. به عبارت دیگر تا زمانی که شاهد ورودجریان نقد سرمایه گذاران همانند روز‌های ابتدای سال نباشیم نمی‌توانیم شاهد بازگشت بازار و شروع حرکت رشدی بازار باشیم به لحاظ نموداری تا زمانی که شاخص موفق نشود قله قبلی خود یعنی محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را رو به بالا رد نکند نمی‌توانیم با قطعیت بگویم بازار حرکت رشدی خود را شروع کرده است البته در این میان مانعی‌های فراوانی وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها محدوده یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد و یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد می‌باشد
 
 
صالحی خاطر نشان کرد: در دو هفته نخست مهرماه باید متغیر‌هایی زیادی را دنبال نماییم، اما در حال حاضر با فرض ثبات متغییر‌های کنونی برای نیمه نخست مهرماه برای بازار سهام رشد متصور نمی‌باشم.
از طرفی حمایت دولت و مجلس از بازار سهام، همچون تخصیص منابع صندوق به منظور حمایت بازار، الزام شرکت‌های فعال به وجود بازارگردان، اعلام سیاست انبساطی مالی در بودجه سال بعد، تسریع انتشار اوراق اختیار فروش تبعی از سوی سازمان بورس یا برنامه‌هایی از این دست هنوز بسیاری از آن‌ها به مرحله عمل نرسیده اند که بتوانیم تاثیر آن‌ها را در معاملات بازار مشاهده نماییم. گرچه در مهرماه دو اتفاق مهم انتشار گزارش ماهانه شرکت‌ها و انتشار گزارش شش ماهه حسابرسی نشده شرکت‌ها را شاهد خواهیم بود که میتواند در بازار اثرگذار باشد و دید واقع بینانه تری به سرمایه گذاران بدهند.
 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: