April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
انتقاد رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی:
کد خبر: ۳۳۸۸۸۴
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
0
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با انتقاد از سیاست‌گذاری‌های گردشگری و بی‌توجهی به وضعیت وخیم این صنعت در ایران، گفت: نصف سال گذشت، گردشگری به مرز نابودی رسیده اما نه حمایت درستی شده و نه سیاست‌گذاری‌های نجات‌بخش اتفاق افتاده است.
حرمت‌الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفت و گو با پول نیوز اظهار کرد:گردشگری با توجه به شرایط فعلی عملا تا پایان دولت دوازدهم تعطیل خواهد بود چون واضح است که کرونا این صنعت را به مرز نابودی کشانده اما اگر دولت کمک میکرد یقینا امکان داشت که بتوان این صنعت را سرپا نگه داشت و بخشی از این صنعت را فعال کرد.
 
وی ادامه داد: فعال کردن بخشی از گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی راحت تر انجام می شد و از لحاظ اقتصادی اوضاع خیلی بهتر میشد اما متاسفانه این کار صورت نگرفت.
 
رفیعی اعلام کرد: صنعت سفر و گردشگری در ایران در حالت عادی با آغاز پاییز و تا پایان سال، افت شدیدی را تجربه می‌کند. معمولا در نیمه دوم سال از بار سفرها کاسته می‌شود، حالا که ویروس کرونا وجود دارد طبیعتا وضع بدتر خواهد شد. با پایان این فصل هم فعالیت‌های انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود، پس عملا نمی‌توانیم انتظاری برای تغییر این شرایط داشته باشیم و در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا پایان سال ۲۰۲۱ گردشگری حرفی برای گفتن ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه وزیر میراث فرهنگی تمام تلاش خود را در جهت فعال کردن این صنعت انجام داده بیان کرد: متولی صنعت گردشگری کسی است که وزیر اورا برای حوزه گردشگری انتخاب کرده است که فعالیت خاصی را صورت نداده و فقط جلسات بلااثر  برگزار میشود و هیچ نتیجه ای در عمل ندارد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: می‌شد گردشگری را از خردادماه که محدودیت سفر بین استانی برداشته شد، نجات داد. می‌شد سیاست‌گذاری بهتری داشت و سفرهای داخلی را مدیریت و کنترل کرد که هم ویروس در کشور تا این اندازه شدت نگیرد و هم گردشگری بهبودی نسبی پیدا کند. می‌شد پروتکل‌های بهداشتی را سختگیرانه‌تر اجرا و رعایت کرد. اهمیت ندادند. البته حرف‌های قشنگی زده شد ولی اتفاقی برای این صنعت نیفتاد. می‌شد گردشگری را نجات داد اما ترجیح دادند به کارهای دیگری بپردازند.
 
وی با انتقاد از متولیان این صنعت تصریح کرد: این مدت به جای این‌که از تجربه بخش خصوصی استفاده کنند و به سرمایه‌گذاران این صنعت اعتماد داشته باشند، روی قوانین و دستورالعمل‌هایی کار کردند که به این صنعت و سرمایه‌گذاران آن لطمه بیشتری وارد می‌کند. ضرر این لطمه به مردم می‌رسد.

رفیعی افزود: دز این مدت که سفر در داخل کشور محدود نشده بود. مرز استان‌ها به روی مسافران بسته نشده بود. سفرهایی انجام شد که مدیریت و کنترلی نداشت، هیچ برنامه و سیاست‌گذاری برای سفرهای داخلی نداشتیم. سفرهایی که انجام شد چرخ گردشگری را به گردش درنیاورد.

رفیعی گفت: اگر متولیان صنعت گردشگری به ما و کل مجموعه بخش خصوصی اعتماد می کرد اوضاع اینگونه پیش نمی رفت. مطمئنا دغدغه بخش خصوصی بسیار زیاد است و قاعدتا برنامه ریزی دقیقی هم صورت می گرفت اما این اعتماد به بخش خصوصی داده نشد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در پایان اعلام کرد: دولت برایش اصلا مهم نیست چه بلایی سر این صنعت می آید و سال آخر کار را فقط به نوعی می گذراند. دولت که یک دستگاه اجرایی است متاسفانه در حوزه اجرا کاری از دستش بر نمی آید و اثرات و تبعات بیکاری و ضرری  که در این مدت افتاده به مراتب از کرونا شدیدتر است اما گوش شنوایی نیست.
 
گفتگو از مهسا اخلاقی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: