کد خبر: ۳۳۸۸۸۸
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
0
نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند: قیمت محصولات اساسی کشاورزی تا پایان تیرماه هر سال مشخص شود.

قیمت محصولات اساسی کشاورزی پایان تیر هر سال تعیین می‌شود

 

به گزارش پول نیوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز-چهارشنبه- مجلس شورای اسلامی با ۱۶۳ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر با ماده ۲ طرح دو فوریتی قانون اصلاح تبصره (۱) و (۲) قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی موافقت کردند.

در ماده ۲ این طرح آمده است: جلسات شورا با دعوت وزیر جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود و با حضور اکثریت اعضا رسمیت می‌یابد، مصوبات شورا پس از تأیید وزیر جهاد کشاورزی لازم‌الاجرا است.

بر اساس این ماده برای تعیین قیمت تضمینی، جلسات شورا حداقل سه ماه قبل از شروع سال زراعی تشکیل و قیمت‌ها حداکثر تا آخر تیر ماه همان سال تعیین می‌شود.

به تصویب نمایندگان قیمت‌های مصوب و سایر مصوبات شورا حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ تصویب توسط رئیس شورا برای اجرا ابلاغ و از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

نمایندگان همچنین ماده ۳ این طرح را با ۱۷۷ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از ۲۱۸ نماینده حاضر تصویب کردند.

در این ماده آمده است: به منظور جلوگیری از هرگونه معامله سلف و پرداخت به موقع قیمت تضمینی محصولات کشاورزان، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اعتبارات پیش بینی شده مربوط به خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در قالب بودجه سالانه برای خرید محصولات مذکور ۱۰۰ درصد تخصیص دهد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: