کد خبر: ۳۳۸۹۶۵
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
0
معمولا شروع فصل پائیز با شیوع ابتلا به بیماریهای ویروسی و عفونی همراه است، اما می توان با تغییراتی کوچک در رژیم غذایی و نحوه زندگی قدرت سیستم دفاعی بدن را بالا برد.

چگونه از آنفولانزا در امان بمانیم



 به گزارش پول نیوز، در اینجا به معرفی این روش های ساده می پردازیم.

بیشتر ماهی مصرف کنید


گوشت ماهی حاوی نوعی ماده معدنی بسیار مغذی به نام سلنیوم است که می تواند باعث افزایش تولید سیتوکین، توسط گلبول های سقید خون شود. سیتوکین پروتیینی است که می تواند به دفع ویروس های عامل ابتلا به آنفلوآنزا در بدن کمک کند و باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن شود.

چگونه از آنفولانزا در امان بمانیم


به علاوه ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا، کیلکا و ساردین حاوی مقادیر مناسبی از اسید های چرب امگا 3هستند و می توانند باعث پیشگیری بیماری های عفونی و تنفسی مانند سرما خوردگی شوند.


گوشت قرمز بدون چربی را هم فراموش نکنید. یکی از عوامل موثر در کاهش قدرت سیستم ایمنی در بدن افراد گیاه خوار، کاهش سطح روی در بدن آنهاست. کمبود روی با تضعیف قدرت دفاعی بدن منجر به افزایش شانس ابتلا به بیماری های ویروسی و عفونی می شود. عنصر روی برای تولید گلبول های سفید بدن و بالا بردن قدرت سیستم دفاعی از اهمییت بسیار بالایی بر خوردار است.


متخصصان تاکید بر مصرف انواع گوشت و خوراکی هایی با منابع حیوانی برای تامین روی کافی در بدن دارند. مصرف 90 گرم گوشت قرمز بدون چربی در طول روز می تواند 30در صد از نیاز بدن به روی را تامین کند. ماست، شیر، غلات سبوس دار، گوشت ماکیان، مغزها و گوشت ماهی از دیگر منابع خوب روی محسوب می شوند.


آب پرتقال و پیاز را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید

چگونه از آنفولانزا در امان بمانیم


یکی از ساده ترین راه های افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن، مصرف خوراکی های حاوی ویتامین C است که جزء قوی ترین آنتی اکسیدان هاست و به طور چشمگیری جلوی ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی را می گیرد.


مهمترین منبع ویتامین ث، خوراکی هایی مثل پرتقال، گریپ فروت، لیمو ترش، پیاز خام، فلفل دلمه ای و فلفل های سبز تند هستند. در نتیجه مصرف روزانه یکی تا دو تا پرتقال یا یک لیوان آب مرکبات پیاز و فلفل دلمه ای خام تا حد زیادی شما را از ابتلا به آنفولانزا در امان می دارد.


خانواده جو را دست کم نگیرید


جوی کامل و جوی دو سر جزو غلات حاوی بتاگلوکان هستند. بتا گلوکان نوعی فیبر غذایی و آنتی اکسیدان است که به عنوان یک عامل ضد میکروبی در بدن عمل می کند و باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. از این رو افرادی که به صورت منظم غلات حاوی جو و جوی دو سر را در برنامه غذایی خود دارند، کمتر از دیگران بیمار می شوند و زخم هابشان زود تر بهبود می یابد. همچنین اگر دچار بیماری عفونی شوند، قدرت عمل داروهای آنتی بیوتیکی در بدن آنها افرایش می یابد و زودتر از حد معمول به بهبودی کامل می رسند.
به این ترتیب پیشنهاد ما این است که در روز های پاییز آش و سوپ جو مصرف کنید.


چای سبز بنوشید

 


بدن افرادی که روزانه 5 فنجان یا حدود 2.5 لیوان چای سبز یا سیاه تازه دم و رقیق می نوشند، در برابر عوامل بیماری زا مقاوم تر از بدن افرادی است که به نوشیدن سایر نوشیدنی های گرم عادت دارند.


ال تیانین نوعی آمینو اسید مفید موجود در چای سبز و سیاه است که می تواند باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی فصل پاییز و رمستان شود.


برای بهره مند شدن از خواص چای آن را 15 تا 20 دقیقه روی حرارت غیر مستقیم مانند کتری یا سماور دم کنند و تا 30دقیقه پس از دم کشیدن مصرف نمایید.


سیب زمینی شیرین مصرف کنید


پوست سالم به عنوان نخستین سد دفاعی بدن از ورود عوامل باکتریایی و ویروسی بیماری زا به بدن جلوگیری می کند. همه ما برای داشتن پوستی سالم و قوی به مقادیر مناسبی از ویتامین A نیاز داریم. ویتامین A به تولید بافت های به هم پیوسته در سطح پوست کمک بزرگی می کند.یکی از راه های افزایش سطح ویتامین Aدر بدن مصرف خوراکی های حاوی بتاکاروتن است زیرا که این ماده در بدن تبدیل به ویتامین A می شود.
سیب زمینی شیرین بهتربن منبع دریافت ویتامین A از بتا کاروتن به حساب می آید. هویج، طالبی و کدو تنبل هم از ریگر منابع خوب بتاکاروتن می باشند.


از بوی سیر نترسید


خیلی ها از ترس بوی سیر دور مصرف آن را خط می کشند در صورتی که این سبزی ریشه ای پر خاصیت حاوی مادهای بنام آلیسین است که می تواند بخوبی با عفونتهای باکتریایی بجنگد. آن گروه از افرادی که عادت به مصرف مداوم سیر دارند دوسوم کمتر ار افرادی که سیر نمی خورند به بیماری های عفونی تنفسی مانند سرما خوردگی و آنفولانزا مبتلا می شوند.


پس از همین روزهای اول پاییز شروع کرده و در غذاهای خود ازسیر استفاده کنید.


خواب کافی داشته باشید


شب های پاییزی طولانی هستند می توانید برای زندگی تان برنامه ریزی کنید که خواب کافی داشته باشید. خواب کافی باعث کاهش استرس های روزانه و افزایش سطح هورمون کورتیزول در بدن می شود. با افزایش کور تیزول قدرت سیستم دفاعی بدن بالا می رود و بدن به خوبی مقاوم می شود.


متاسفانه امروزه مردم به خواب شب اهمیت نمی دهند و نیمه های شب تصمیم می گیرند که بخوابند. این کار علاوه بر آسیب های روحی و روانی که در پی دارد، می تداند موجب ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن شود.
ازسوپ مرغ غافل نشوید


خیلی از ما دوست داریم در روزهای سرد پاییز و زمستان سوپ گرم داشته باشیم. خوب است بدانید که سوپ مرغ بهترین گزینه است. آمینو اسیدی که هنگام پخت گوشت مرغ از آن آزاد می شود باعث افزایش ارزش غذایی سوپ و بالا رفتن قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.


اگر می خواهید قدرت ایمنی بدن خود و فرزندانتان را بصورت طبیعی بیش از پیش بالا ببرید و ریز مغذی های بیشتری هم به بدنتان برسانید کمی سیر، پیاز، جعفری و جوی دو سر به سوپتان اضافه کنید. با ترکیب این مواد سوپ ساده شما نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های فصل پاییز و زمستان و تقویت جسمی اعضای خانواده ایفا خواهد کرد.


دوستدار قارچ باشید

چگونه از آنفولانزا در امان بمانیم


قارچ از گذشته بسیار دور در طب سنتی و نوین به عنوان نوعی خوراکی برای افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن مطر ح بوده است. ترکیبات موجود در قارچ می تواند باعث افزایش تولید و بهبود عملکرد گلبول های سفید خون در برابر عوامل مهاجم و بیماری زا شوند. از این رو مصرف قارچ برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای عفونی و تنفسی مانند سرما خوردگی و آنفلوآنزا یا تسریع روند درمان آن ها توصیه می شود.


قارچ را می توان به صورت خام و پخته مصرف کرد اما پختن آن باعث هضم بهتر پروتئینهای موجود در بافتش می شود. بنابراین بهتر است انواع قارچ را قبل از مصرف حرارت مختصر و ملایمی بدهید.


از غذاهایی که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند دوری کنید!
برخی از خوراکی ها و ترکیبات موجود در آن ها اختلال در سیستم ایمنی بدن و افت عملکرد آنها را به دنبال دارند. مهمترین خوراکی های سرکوب کننده سیستم دفاعی بدن آن هایی هستند که روغن اشباع دارند. کره، خامه، سرشیر، روغن های جامد، غذاهای چرب و سرخ شده سردسته خوراکی های حاوی چربی های اشباع هستند.
به علاوه ترکیبات بکار رفته در اسنک های چرب و شور موجود در بازار می توانند اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدن را در پی داشته باشند. این مواد معمولا با نام افزودنی و نگهدارنده به اسنک ها و غذاهای نیمه آماده افزوده می شوند که تاثیرات منفی روی سیستم دفاعی بدن می گذارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: