کد خبر: ۳۳۹۰۷۱
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
0
رئیس کل بانک مرکزی از تصمیم مهم برای ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات از گمرکات خبر داد و گفت: در خصوص کالاهای اساسی و مواد اولیه و قطعات کارخانجات مشکلی نخواهیم داشت و تمام کالاهای گمرکات را می توانیم ترخیص کنیم.

ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه تا ۲۴ ساعت

 

به گزارش پول نیوز، عبدالناصر همتی از تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرک خبر داد و گفت: امروز با آقای دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای بازدید از گمرکات شهید رجایی آمدیم و قطعا اطلاعات سایر بنادر از جمله بندر امام و شهید بهشتی را نیز در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرک است، افزود: دو سه نوع کالا در گمرکات داریم که شامل کالای اساسی و مواد اولیه و قطعات خط تولید و سایر کالاهاست؛ آنچه برای کشور مهم است کالاهای اساسی و مواد اولیه‌ کارخانجات است که برای تولید بسیار اهمیت دارد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: امروز تصمیمات خوب و مهمی گرفتیم؛ بانک مرکزی آمادگی خود را برای ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات اعلام کرد البته از چند روز قبل نیز برنامه ریزی جدی انجام دادیم که کالاهایی که در گمرکات هستند ترخیص شوند و کارخانجات دچار مشکل نشوند.

همتی تأکید کرد: بنابراین تصمیم این شد که واردکنندگان کالاهایی که الان در گمرک هستند (شامل مواد اولیه و قطعات خط تولید) اگر ثبت‌سفارش‌هایشان را به بانک مرکزی اعلام کنند، بانک مرکزی ظرف 24 ساعت تخصیص را انجام میدهد و می توانند کالاها را از گمرک خارج کنند.

وی همچنین به تصمیم مهم بانک مرکزی درباره ترخیص کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: در مورد کالاهای اساسی نیز اعلام کردیم اگر هنوز واردکنندگان‌کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده‌اند، مشکل تأمین ارز دارند به بانک مرکزی مراجعه کنند و براساس روش تعهدی این تعهد را به آنها میدهیم که ظرف 3 ماه آینده ارزشان را تأمین کنیم چون تأمین و انتقال ارز زمان می برد. ولی با این روش واردکنندگان کالاهای اساسی نیز می توانند کالای خود را ترخیص کنند.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: با تصمیماتی که امروز گرفتیم و بانک مرکزی نیز فرایند اجرایی آنها را به طور جد از این هفته شروع خواهد کرد در خصوص کالاهای اساسی و مواد اولیه و قطعات کارخانجات مشکلی نخواهیم داشت و تمام کالاهای گمرکات را می توانیم ترخیص کنیم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: