April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۰۸۴
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
0
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح «کالاکارت» امکان خرید اقساطی كالا را با كارمزد ۴ درصد و بدون نیاز به سپرده‌گذاري فراهم كرده است.

خرید اقساطی کالا ، با کالا کارت بانک مهر ایرانبه گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، خرید اعتباری کالا يکي از روش‌هاي شناخته شده جهاني براي فروش کالا است. در اين شيوه، متقاضي كالا در صورت داشتن كارت اعتباري مي تواند بدون پرداخت قيمت كالا در لحظه خريد، آن را به‌صورت اعتباري خريداري كند.

در ایران نیز طی چند سال اخیر برنامه‌هايي براي اجراي اين روش در بانک‌ها به کار گرفته شده که البته هنوز با شيوه متداول جهاني فاصله دارد. به‌عنوان مثال برخي بانک‌ها تسهيلاتي با عنوان خريد اعتباري كالا در اختيار مشتريان خود قرار مي‌دهند و مشتري بايد در يك مرحله اقدام به كشيدن كارت و خريد كالا متناسب با مبلغ تسهيلات دريافتي خود كرده و اقساط آن را بر اساس سود و سررسيد مشخص و به‌صورت ماهانه به بانك پرداخت كند.

آنچه باید درباره کالاکارت بانک مهر ایران بدانید

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طرحی با عنوان «کالا کارت» را راه‌اندازی کرده كه به روش‌های مرسوم جهاني نزديك‌تر است. در اين مدل، مشتري مي‌تواند بدون داشتن سپرده، تا ۲۰ ميليون تومان كالا خريداري كرده و اقساط آن را طي ۶ تا ۱۲ ماه به بانك پرداخت كند. نكته قابل توجه اين است كه خريدار كالا بابت بازپرداخت مبلغ كالا، ديگر سودهاي متداول ۱۸ درصد به بالا را پرداخت نمي‌كند و فقط ۴ درصد به‌عنوان كارمزد به بانك مي‌پردازد.
این روش که با هدف حمایت از رونق تولید داخلی و اشتغال‌زايي و همچنين افزايش قدرت خريد مردم اجرا مي‌شود، فقط شامل کالاهاي ايراني بوده و بر اساس آن، مشتريان نيازي به سپرده‌گذاري در اين طرح ندارند و مي‌توانند با توجه به سهميه ماهانه شعب، از تسهيلات قرض‌الحسنه استفاده کنند.

مهم‌ترین مزیت کالا کارت بانک مهر ایران نسبت به طرح‌های مشابه، پرداخت اقساطي وجه کالا بدون افزايش مبلغ، پرداخت تنها ۴ درصد كارمزد و تعداد زياد فروشندگان كالا به اين شيوه است؛ به‌طوري ‌كه بيش از ۶۴۰۰ فروشگاه در حال حاضر در سراسر ايران از كالاكارت بانك مهر ايران پشتيباني مي‌كنند.
همان‌طور که گفته شد، حداکثر مبلغ خرید کالا در این طرح، ۲۰ میلیون تومان است که خريدار بايد اقساط آن را به دلخواه خود طي ۶، ۹ يا ۱۲ ماه به بانك پرداخت كند.

نحوه دریافت کالاکارت مهر ایران
متقاضیان دریافت این خدمات در گام نخست باید با مراجعه به يکي از شعب بانک مهر ايران در سراسر کشور، فرم درخواست کالاكارت را پر كنند. بانك پس از تشكيل پرونده تسهيلاتي، كالاكارت در اختيار آنها مي‌گذارد. پس از آن دارنده كالاكارت‌ مي‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌هاي طرف قرارداد، كالاهاي مورد نياز خود را با شرايطي كه پيش‌تر به آن اشاره شد، خريداري كند.

نکات کلیدی
البته مشتریان باید توجه داشته باشند که بانک مسئولیتی در قبال بهاي کالا و موجودي انبار فروشنده کالا و خدمات ارائه شده از سوي آن‌ها ندارد. بنابراين پيش از دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه در قالب كالاكارت، بايد شرايط فروشگاه‌ها را به دقت بررسي كنند.
همچنین با توجه به اینکه برای استفاده از تسهیلات اين طرح نيازي به سپرده‌گذاري نيست، تعداد اين تسهيلات محدود بوده و مشتريان بايد ضمن استعلام از شعبه، از وجود سهميه طرح در آن مطمئن شوند.
مشتریان باید به این نکته توجه داشته باشند که پس از دریافت کالاکارت فارغ از اينكه كالا خريداري كنند يا خير، اقساط تسهيلات از يك ماه بعد از دريافت كارت آغاز مي‌شود.
البته بانک مهر ایران برای تشویق مشتریان خوش حساب، در صورت پرداخت منظم اقساط از سوي آنها، امکان شارژ مجدد حساب بلافاصله پس از پرداخت اقساط تسهيلات قبلي را نيز فراهم کرده و مشتريان مي‌توانند بدون تشکيل پرونده و ضامن، تسهيلات جديد دريافت كنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: