مدیر سبد سبدگردان کاریزما:
کد خبر: ۳۳۹۰۸۷
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
0
علی آهو به سهامداران توصیه کرد: «خرید سهام شرکت‌های ارزشمند بنیادی با ارزش بازار و معاملات بالا و اجتناب از خرید و فروش مکرر بهترین استراترژی سرمایه‌گذاری در شرایطی کنونی است.»
حرکت شاخص در مدار سبز ادامه دار است
به گزارش پول نیوز، علی آهو، مدیر سبد سبدگردان کاریزما گفت: بازار سرمایه بازاری تخصصی، تحلیل محور و بلند مدت است، ضمن آنکه نباید فراموش کرد «نوسان» جزئی از ذات بازار است. توجه به این دو مهم به راحتی ضامن حضور افراد و کسب سود از تخصصی‌ترین بازار مالی است.

وی با بیان اینکه چنین اتفاقی پیشتر هم در بازار سرمایه رخ داده و حرفه‌ای‌های بازار خاطره رکود سال‌های گذشته بازار را مرور می‌کنند، افزود: همانطور که رکود سال‌های دور به پایان رسید و بازار سرمایه به دوران صعودی خود بازگشت، حالا هم چنین اتفاقی مورد انتظار است.

مدیر سبد سبدگردان کاریزما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه، چه فاکتور‌هایی می‌تواند شاخص سهام را در تداوم حرکت در مسیر رو به جلو حمایت کند، اظهار کرد: رشد نزدیک به ۷۰ درصدی نرخ دلار از ابتدای سال در کنار بهبود قابل توجه قیمت‌های جهانی از جمله رسیدن قیمت سنگ آهن به سقف ۶ سال اخیر خود، بیانگر اوضاع مناسب شرکت‌های دلاری و صادرات محور است.

کاهش قابل توجه ارزش بازار و رسیدن به معادل دلاری سال ۹۲ با لحاظ تعدیلات عرضه اولیه‌ها نیز دیگر پارامتر مهم برای وجود سطوح جذاب بازار بود که این کارشناس بازارسرمایه در توضیح آن، افزود: در کنار این موارد می‌توان به شرکت‌های تولیدکننده فولاد و مس به عنوان صنایع ارزشمند برای خرید و نگهداری سهامشان اشاره کرد. درنظر داشته باشید که رشد نرخ دلار و افزایش نرخ جهانی شمش فولاد و کاتد مس افق روشنی پیش روی این صنعت قرار داده است؛ ضمن آنکه رشد نرخ سنگ آهن نیز در کنار رشد دلار چشم انداز مناسبی برای شرکت‌های این صنعت ایجاد کرده است.

مدیر سبد سبدگردان کاریزما ادامه داد: در حال حاضر، شرکت‌های حاضر در صنعت پتروشیمی از جمله، تولیدکنندگان پلی اتیلن، متانول، اوره و حتی یوتیلیتی نیز از شرایط مناسبی برخوردار هستند و نگاه میان مدت با هدف شرکت در مجمع و استفاده از تقسیم سود که اغلب درصد بالایی داشته‌اند نیز از دیگر گزینه‌های جذاب بازار سرمایه در شرایط کنونی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر انتخاب سهام با تکیه بر تحلیل بنیادی تصریح کرد: این نکته کلیدی را نباید فراموش کرد که سهامداران با پذیرش ریسک کوتاه مدت بازار و البته با انتخاب درست سهام ارزنده، بازدهی قابل توجه در میان مدت و بلند مدت کسب خواهند کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: