کد خبر: ۳۳۹۰۹۲
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
0
آژانس رتبه بندی "اس اند پی گلوبال" هشدار داد که هند در سال مالی ۲۰۲۱ درپی بحران ویروس کرونا با افزایش کسری بودجه و بدهی ها روبرو خواهد شد.

بدهی دولت هند به بیش از 90 درصد تولید ناخالص داخلی می‌رسد

به گزارش پول نیوز  به نقل از راشاتودی، آژانس رتبه بندی "اس اند پی گلوبال" علیرغم حفظ رتبه اعتباری هند در پایین ترین سطح سرمایه گذاری، هشدار داد که این کشور در سال مالی 2021 درپی بحران ویروس کرونا با افزایش کسری بودجه و بدهی ها روبرو خواهد شد.

 

اس اند پی در پیش بینی خود که اوایل هفته جاری منتشر شد، اظهار داشت که نسبت بدهی هند به تولید ناخالص داخلی این کشور بیش از 17 درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت و سپس در سال مالی منتهی به مارس 2021 به 90.6 درصد خواهد رسید.

 

این چشم انداز مشابه برآورد دو شرکت مهم رتبه بندی دیگر است. شرکت فیچ پیش بینی می کند که بدهی دولت هند به 84.5 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش می یابد و موسسه مودی نیز این رقم را 90.1 درصد پیش بینی می کند.

 

اگرچه "اس اند پی" تأکید می کند که شیوع کرونا منجر به رکورد بی سابقه 9 درصدی اقتصاد هند خواهد شد، اما تاکنون تغییری در رتبه بندی بلند مدت این کشور ایجاد نکرده و سطح آن را حفظ کرده است.

 

علیرغم هشدار قبلی این شرکت مبنی بر اینکه بهبود برخی از اقتصادهای آسیایی از بحران مالی کرونا دشوارتر خواهد بود، تحلیلگران بر این باورند که هند می تواند در سال مالی 2022 از این بحران بهبود یابد.

 

طبق پیش بینی های "اس اند پی" S&P، اقتصاد هند می تواند در سال مالی آینده 10 درصد به دلیل تأثیر رکود شدید در سال مالی 2020-2021 رشد کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: