دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران ایران در گفتگو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۳۹۱۵۴
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران ایران عنوان کرد: بیمه مرکزی باید از شرکت‌هایی که خدمات IT به شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌دهند حمایت کند تا ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد.
افزایش ضریب نفوذ بیمه با حمایت بیمه مرکزی از شرکت‌های IT در این حوزه
سید محمد علیپور یزدی دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران ایران در خصوص استارت آپ‌های بیمه‌ای به خبرنگار پول نیوز گفت: فروش اینترنتی بیمه نامه یک ضرورتی است که هر چه زودتر باید اعمال شود اما در آینده فروش اینترنتی بیمه نامه گسترش پیدا کرده و یک امتیاز مثبت برای صنعت بیمه محسوب می‌شود.

وی افزود: فروش اینترنتی کالا از سایت‌های معتبر کمی با مشکل روبه رو است، اما فروش اینترنتی بیمه نامه که کیفیت آن به صورت‌های دیگری کنترل می‌شود، این مشکلات را ندارد و فروش اینترنتی بیمه نامه نوعی مزیت برای صنعت بیمه محسوب می‌شود.

دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران ایران بیان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، ضرورت استفاده از استارت آپ‌های بیمه برای فروش بیمه نامه پررنگ‌تر می‌شود.

مدیرعامل سابق بیمه ما و آسیا دلایل ضعف استارت آپ‌های بیمه‌ای و ثابت ماندن ضریب نفوذ بیمه در کشور را اینگونه عنوان کرد: عمده‌ترین علت ضعف صنعت از کمبود زیرساخت‌ها و عدم شناخت مدیران بیمه‌ای، از ظرفیت فروش اینترتی بیمه نامه‌ها است.
 

بیشتر بخوانید: صنعت بیمه یکی از سودآورترین صنایع کشور


 
وی اظهار کرد: شرکت‌های بیمه برای آن که بتوانند به مرم به صورت اینترنتی خدمات ازائه دهند و فروش بیمه نامه صورت گیرد، باید ضعف‌هایی که در این صنعت وجود دارد را اصلاح کنند تا بتوانند به صورت اینترنتی و در یک مراجعه بیمه نامه به فروش برسانند.

دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران ایران در ادامه گفت: اگر بیمه مرکزی می‌خواهد ضریب نفوذ بیمه در کشور را توسط استارت آپ‌های بیمه‌ای افزایش دهد باید شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خدمات IT به شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌دهند را مورد حمایت قرار دهد که در رقابت آن‌ها کیفیت خدمات دهی افزایش و شرکت‌های بیمه‌ای از خدمات بهتری برخوردار باشند تا فروش اینترنتی در کشور افزایش یابد.

مدیرعامل سابق بیمه ما و آسیا مطرح کرد: اگر بهترین وضعیت هم در فروش اینترنتی بیمه نامه صورت گیرد، شامل همه‌ی محصولات صنعت بیمه نمی‌شود و باید بیمه نامه‌هایی که کمتر بفروش می‌رسند، معرفی و محصولات جدید‌تری ارائه شود.

علیپور یزدی خاطر نشان کرد: فروش اینترنتی بیمه نامه به کاهش هزینه‌ها و ارائه سریع محصولات کمک می‌کند و مشتری را ترغیب می‌کند که از طریق این استارت آپ‌ها بمه نامه خریداری کند.
 
دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران ایران با تاکید بر اینکه رسالت صنعت بیمه، کاهش نگرانی‌های مردم است، اظهار کرد: صنعت بیمه در ایران، با وجود اثر بی‌نظیری که می‌تواند در کاهش دغدغه‌های مردم داشته باشد، هنوز نتوانسته نظر اکثریت افراد جامعه را به سمت خود جلب کند و از رشد مناسبی برخوردار شود.
 

بیشتر بخوانید: ضریب نفوذ پایین در سایه کاهش تولید حق بیمه| فایل صوتی
 
مدیرعامل سابق بیمه ما و آسیا گفت: با وجود تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر برای توسعه این صنعت انجام شده است، هنوز بیمه در کشور ما از جایگاه مناسبی که شایسته آن باشد برخوردار نیست و با توجه به اینکه عرضه گسترده پوشش‌های بیمه‌ای یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ارتقا و بهبود سطح رفاه اجتماعی است؛ تنها راهکار برای توسعه و بالا بردن جایگاه صنعت بیمه در کشور، فرهنگ‌سازی مناسب و اطلاع‌رسانی درست است.

علیپور یزدی عنوان کرد: آموزش، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی مناسب، ارائه خدمت‌های بیمه‌ای براساس نیاز مشتریان؛ جذاب کردن پوشش‌های بیمه‌ای و … از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند باعث بالا رفتن ضریب نفوذ بیمه در کشور شود و هدف‌گذاری افزایش ضریب نفوذ بیمه از ۲.۴ درصد فعلی به ۷ درصد را به امری شدنی تبدیل کند.

وی تاکید کرد: جمعیت کشور ما نسبت به جهان یک درصد است، اما حق بیمه‌های دریافتی ما نسبت به جهان ۰.۲ درصد است که رقم قابل توجهی نیست و ضریب نفوذ بیمه هم که از تقسیم حق بیمه تولیدی به حجم تولید ناخالص داخلی به دست می‌آید در حال حاضرعدد ۲.۴ را نشان می‌دهد که عدد قابل قبولی نیست و در این میان جذب هنرمندان و تولید آثار هنری در صنعت بیمه راهکاری اساسی برای فرهنگ‌سازی، توسعه فرهنگ بیمه و در نهایت، افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه است.

دبیرکل سابق سندیکای بیمه گران ایران خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ بیمه در گرو مسئولیت‌پذیری همه اقشار جامعه و همپنین اقتصاد، عملکرد شرکت‌های بیمه و فرهنگ بیمه سه عامل مؤثر در افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارائه پوشش‌های بیمه‌ای براساس نیاز عموم جامعه و در نهایت ایجاد آرامش و رضایت مردم این امر محقق می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: