April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۱۸۸
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
0
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با اشاره به اینکه آنالیز نرخ نان براساس هزینه‌های جدید تولید در سازمان حمایت قرار دارد گفت: قیمت جدید در کارگروه تنظیم بازار مطرح و سازمان حمایت مکلف به بررسی شد اما بعد از گذشت بیش از ۲ ماه این نرخ مصوب نشده است.

قیمت جدید نان روی میز سازمان حمایت

به گزارش پول نیوز ،بیژن نوروز مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران  اظهار کرد: هزینه های نانوایان در سال جاری نظیر دستمزد کارگران، مالیات،آب، برق گاز، خمیرمایه و اخیرا کرایه حمل و نقل کیسه های آرد افزایش یافته اما قیمت نان از سال گذشته متناسب با این افزایش هزینه ها تغییری نداشته است.

 

وی افزود: قیمت خمیر مایه بعد از افزایش قیمت نان در سال گذشته، دو مرتبه در دی ماه سال قبل و اردیبهشت امسال افزایش یافته و اخیرا نیز نرخ کرایه حمل هر گونی آرد دولتی700 تومان تا 1000 تومان افزایش یافته اما نرخ نان ثابت است.

 

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد:از طرفی رعایت مسائل بهداشتی کرونا بر هزینه های نانوایان افزوده اما دولت مشخص نکرده که نانوایان این افزایش هزینه ها را باید چطور جبران کنند.

 

وی تصریح کرد: مزد کارگران نیز در سال جاری 26 درصد افزایش یافته است و مبلغ حق مسکن پرداختی آنها از 100 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش یافته است و باعث شده که مالکان واحد های صنفی نتوانند هزینه های خود را متعادل کنند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: قیمت پیشنهادی اتحادیه نانوایان برای نرخ های جدید نان به سازمان حمایت اعلام شده و جلسه ای نیز در این خصوص در کارگروه تنظیم بازار برگزار شده است اما بعد از گذشت حدود 2 ماه (99/4/29) نرخ جدید به ما اعلام نشده است.

 

نوروز مقدم در پاسخ به اینکه نرخ پیشنهادی اتحادیه برای نرخ های جدید نان در سال جاری چقدر است گفت: امکان انتشار این نرخ قبل از آنکه مصوب شود وجود ندارد اما باید متناسب با هزینه های تولید باشد.

 

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: قیمت آرد با نرخ مصوب و دولتی در اختیار نانوایان قرار می گیرد و نرخ آن ثابت مانده است اما باید توجه داشت که آرد تنها حدود 25 درصد هزینه های ما را شامل می شود و مابقی هزینه ها افزایش یافته است .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: