کد خبر: ۳۳۹۲۱۱
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
0
محدودیت های اعمال شده جهت مهار همه‌گیری ویروس کرونا در بحرین باعث شد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۸.۹ درصد نسبت به سال قبل کوچکتر شود.

اقتصاد بحرین 8.9 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شد

به گزارش پول نیوز  به نقل از رویترز، محدودیت‌های اعمال شده جهت مهار همه‌گیری ویروس کرونا در بحرین باعث شد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 8.9 درصد نسبت به سال قبل کوچک‌تر شود.

 

فعالیت در هتل‌ها و رستوران‌ها 61.8 درصد نسبت به سال گذشته در همین دوره کاهش یافت.

 

دولت بحرین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شرایط تا حد زیادی نتیجه محدودیت‌های اعمال شده بر گردشگران، هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر فعالیت‌های اقتصادی در کشور به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا بوده‌است».

 

بخش نفت 3.3 درصد با توجه به قیمت یکنواخت آن رشد کرده ولی اقتصاد غیرنفتی 11.5 درصد سقوط کرده‌است.

 

موسسه رتبه‌بندی اس پی گلوبال در این ماه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی بحرین 5 درصد در سال جاری میلادی به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و تأثیر قیمت پایین نفت بر مصرف و سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

 

ولی طبق گزارش این موسسه، انتظار نمی‌رود بخش نفت تاثیر قابل توجهی بگیرد چون بحرین یک تولیدکننده کوچک است و مشمول قرارداد کاهش تولید اوپک نمی‌شود.

 

بحرین در 2018 با یک بسته کمکی 10 میلیارد دلاری از طرف همسایگان ثروتمند خود در حاشیه خلیج فارس از سقوط نجات پیدا کرد.

 

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد انتظار دارد کسری مالی بحرین در سال جاری میلادی تا 15.7 درصد تولید ناخالص داخلی آن افزایش یابد. این رقم در سال گذشته میلادی برابر با 3.6 درصد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: