کد خبر: ۳۳۹۲۲۸
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
0
مدیرعامل سبدگردان «اعتبار» معتقد است سهامداران باید اطلاعات و تحلیل‌هایی از سهام شرکت‌هایی که خریداری کرده‌اند را داشته باشند تا بتوانند عکس‌العمل‌های منطقی‌تری در بازارسرمایه داشته باشند؛ بنابراین توجه به آموزش و فرهنگِ سرمایه‌گذاری، نخستین گام‌های ورود سهامداران به این بازار است.
آموزش و فرهنگِ سرمایه‌گذاری، پیش‌نیاز‌های ورود به بازار‌های سرمایه
به گزارش پول نیوز، محمد کفاش پنجه شاهی مدیرعامل سبدگردان «اعتبار» با اشاره به روند معاملات اخیر گفت: همیشه صعود‌های پی در پی شاخص با یک استراحت مقطعی رو به رو می‌شود، که البته ادامه آن به ایجاد ترس و رفتار‌های هیجانی در سهامداران منجر شد. در این میان دیدگاه‌های غیر کارشناسانه از سوی برخی مدیران و مجریان پ، سبب دامن زدن به این نگرانی‌ها شد.

مدیر عامل سبدگردان «اعتبار» با انتقاد از عملکرد برخی حقوقی‌ها ادامه داد: سهام داران حقوقی‌ها همیشه در شرایط بحرانی کمک حال بازار بودند و هستند، اما متاسفانه طی مدت اخیر برخی از شرکت‌ها وعده‌هایی دور از عمل داشتند که مناسب بازار نبود.

برای اصلاح قیمت‌ها نیاز به توقف داشتیم

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: سهامداران جدید، تنها روز‌های سبز بازار را دیده بودند و هیچ تجربه‌ای از میزان ریسک بازار سرمایه نداشتند، به همین علت عکس‌العمل‌هایی فراتر از انتظار نشان دادند؛ در نظر داشته باشید در این مدت، اصلاح قیمت سهام برای برخی شرکت‌ها نیاز به یک توقف داشت که باز هم تشکیل صف‌های فروش به کاهش ارزش سهام آن‌ها منجر شد و به روند نزولی ادامه داد.

وی با تاکید بر اینکه سهامدارانِ جدید باید آموزش‌های حداقلی معاملات را قبل از ورود به بازارسرمایه یاد بگیرند، گفت: بازارسرمایه، بازاری ریسک‌پذیر است که سهامداران هم باید ریسک این بازار را بپذیرند؛ در نظر داشته باشید از آنجایی که هر فرد برای خرید مایحتاج زندگی خود به بررسی شرایط و مواد مورد نیاز می‌پردازد، بنابراین منطقی است که برای خرید سهام راجع به شرکتی که تصمیم دارند از آن خرید کنند مطالعه و دقت بیشتری داشته باشند.

مصوبه‌هایی برای ارتقاء بازار

کفاش پنجه شاهی درباره مصوبه‌های اخیر شورای عالی بورس گفت: سرازیر شدن نقدینگی به بورس نیازمند ظرفیتی فراتر از ظرفیت‌های چند سال اخیر بازار بود، بنابراین چه در زمان صعود و چه نزول بازارسرمایه بیشترین فشار بر روی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و هست؛ اما با توجه به مصوبه‌های به جا و مناسبی که شورای عالی بورس اعلام کرد، ظرفیت‌های بازار ارتقا پیدا کرد و راهکار‌هایی برای عمیق‌تر شدن بازار فراهم شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: