کد خبر: ۳۳۹۲۴۴
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۲
0
شرایط بازار مسکن انگلیس در سال آینده میلادی چندان خوشبینانه نیست و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پایان دسامبر بر این بازار تاثیر می‌گذارد. پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا هم روند رشد بازار مسکن را مختل خواهد کرد.

قیمت خانه در انگلیس در ۲۰۲۱ بالا نمی رود

به گزارش پول نیوز به نقل از یاهو فاینانس، در شرایطی که بحران کرونا تقریباً تمام بخش‌ها را فلج کرده و اقتصاد انگلیس را وارد عمیق‌ترین رکود تاریخ کرده است، بازار مسکن که طی تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا کاملا راکد شده بود، پس از باز شدن اقتصاد در ماه مه توانسته قدری رونق بگیرد.

 

آخرین اطلاعات ماه سپتامبر نشان می‌دهد بازار مسکن در انگلیس همچنان شرایط خوبی دارد و متوسط فروش خانه به رکورد 99 درصد از درخواستهای اولیه قیمت رسیده است.

 

انتظار می‌رود قیمت خانه در انگلیس دو درصد در 2020 افزایش یابد. افزایش قیمت مسکن در 2019 برابر با 0.9 درصد بود. افزایش قیمت مسکن در ولز 3 درصد و در لندن 2.5 درصد خواهد بود. پیش بینی می‌شود قیمت ‌مسکن در یورکشایر، هامبر و شمال غرب هم 2.5 درصد در سال جاری میلادی افزایش یابد.

 

ولی بازار مسکن در سال آینده میلادی چندان خوشبینانه نیست و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پایان دسامبر بر این بازار تاثیر می‌گذارد. پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا هم روند رشد بازار مسکن را مختل خواهد کرد.

 

تحقیقات حاکی از کاهش قیمت مسکن در سه ماهه دوم 2021 است. پیش ‌بینی می‌شود بازار مسکن انگلیس و اقتصاد این کشور تا پایان 2021 کمی رونق گرفته و ثابت شود. انتظار می رود قیمت مسکن در صورت بازگشت به شرایط قبل از بحران کرونا ثابت بماند.

 

قیمت مسکن در مناطقی که بیشترین کاهش اشتغال را داشته‌اند، پایین می آید. پیش بینی می شود قیمت مسکن در میدلند که بیشترین نرخ اخراج کارگران را داشته 1.5 درصد در 2021 کاهش یابد. احتمالاً قیمت مسکن در لندن هم یک درصد کاهش می یابد. قیمت در سایر مناطق یا تغییری نخواهد کرد و یا یک درصد بالا می رود.

 

پیش‌بینی می‌شود بازار مسکن در 2022 و 2023 به شرایط رشد بلندمدت بازگردد و قیمت مسکن در تمام مناطق به ترتیب 2.5 و 3.5 درصد افزایش یابد. این افزایش قیمت همراه با افزایش درآمد خانواده ها خواهد بود وبا نرخ پایین بهره حمایت می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: