April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۲۷۱
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
0
خودرویی‌های حاضر در بازار سرمایه امروز در حالی به کار خود پایان دادند که روند کاهشی شاخص کل این گروه همچنان ادامه دارد.
آخرین وضعیت نماد‌های خودرویی در بورس
به گزارش پول نیوز، این اتفاق در حالی رخ داده است که برخی کارشناسان معتقدند: «مشکلی که اکنون بازار سرمایه با آن مواجه هست کم رنگ شدن اعتماد در این بازاراست و باید این اعتماد برگردد، از طرفی بازیگردان بازار یعنی دولت در روز‌های اخیر سیگنال‌های مهمی برای بازگشت اعتماد به بازار مخابره کرده، ولی در هر صورت بی‌اعتمادی در بازار ایجاد شده است و از سوی دیگر با توجه به ورود سهامداران آماتور طی یک سال اخیر به بازار سرمایه و کم تجربگی و تعجیل این افراد در خرید و فروش، منجر به شکل گیری صفوف سنگین فروش شد».

در این میان چه این تحلیل‌ها درست باشد یا خیر، مسئله این است که درحال‌حاضر سهامداران در گروه خودرو و قطعات شاهد ضرر دهی سهام این گروه هستند. طی داد و ستد‌های امروز در ۵۴۹۱ نوبت ۱۳۱ میلیون و ۵۷۳ هزار سهم به ارزش ۳۴ میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان دست به‌دست شد. ضمن اینکه تمام نماد‌های این گروه به غیر نماد بی‌تاثیر «خعمرا» یک دست قرمز پوش شدند.

طی معاملات امروز در ۳۰۳۰ نوبت «خودرو» ۹۴ میلیون سهم «ایران خودرو» با افت ۴٫۹۶ درصدی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان خرید و فروش شد. معامله گران بازار همچنین نزدیک به ۳۳ میلیون سهم «خساپا» با افت ۲٫۹۵ درصدی را در ۱۴۳۰ نوبت و به ارزش ۷ میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومان خرید و فروش کردند.

در این گروه نماد‌های بالانشین «خگستر»، «خپارس»، «خبهمن» و «ختوقا» نیز به ترتیب با ۰٫۶۱، ۰٫۲۳، ۰٫۱۳ و ۰٫۵۱ درصد افت ارزش روزانه همراه شدند.

در این گروه همچنین «خمحرکه» ۰٫۲۳، «ختور» ۰٫۰۵، «خکرمان» ۱٫۲۳، «خمهر» ۰٫۱۲، «خدیزل» ۱٫۱، «خاور» ۰٫۰۳، «خکمک» ۰٫۰۲، «خرینگ» ۰٫۱۱، «خشرق» ۰٫۰۵، «خکار» ۰٫۰۵، «خنصیر» ۰٫۰۲، «خکاوه» ۰٫۰۳ و «تشتاد» ۰٫۰۲ درصد نماد‌هایی بودند که با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

امروز همچنین «خزامیا»، «ورنا»، «خاذین»، «خریخت»، «خاهن»، «خوساز»، «خزر»، «خچرخش»، «ختراک»، «خفنر»، «خمحور»، «خموتور»، «خلنت»، «خپویش» و «خفناور» نماد‌هایی بودند که از سوی ناظر بازار متوقف شده‌اند.

امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۵۴ هزار و ۹۵۵ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران نیز ۲۳۷ هزار معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، سین. نفت و گاز پتروشیمی تامین، پالایش نفت تهران و فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: