کد خبر: ۳۳۹۳۰۳
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
0
بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۸۳ دلار و ۵۱ سنت رسید.

افت دلار قیمت طلا را بالا برد

 

به گزارش پول نیوز، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی دلار از اوج دو ماهه خود و انتظار سرمایه گذاران برای نخستین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اندکی افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۸۳ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمتها روز گذشته ۱.۱ درصد صعود کرده بودند که بزرگترین افزایش یک روزه از اواخر اوت بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار در معاملات روز جاری کاهشی ظاهر شد و از رکورد ۹۴.۷۴۵ واحدی که در هفته گذشته به ثبت رسانده بود، فاصله گرفت. دلار ضعیفتر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور با اشاره به چشم انداز تصویب بسته کمک مالی بیشتر در آمریکا، اظهار کرد: افت دلار به طلا کمک کرد و همبستگی میان این دو بازار قوی مانده است. اگر این بسته کمک مالی پیش از انتخابات نوامبر تصویب شود، به ریسک پذیری سرمایه گذاران کمک خواهد کرد و قیمت طلا ممکن است تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و بالا رفتن انتظارات تورمی، بالاتر رود.

طلا که در شرایط بی ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می شود تحت تاثیر تدابیر محرک مالی کم سابقه دولتها و بانکهای مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۲۳ دلار و ۶۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۸۷۹ دلار و ۹۴ سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۲۶۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: