به گزارش پول نیوز، مدتی قبل رییس کل بیمه مرکزی از عرضه ۳۲ محصول بیمهای در کشور خبر داد و گفت که بیشتر مردم محصولات بیمه ای کشور را نمی شناسند و تنها محصولات صنعت بیمه را در رشته بیمه شخص ثالث و ۳ یا ۴ محصول دیگر خلاصه میکنند.
اما این سوال مطرح میشود که آیا اطلاع رسانی نادرست و کم صنعت بیمه باعث نبود فرهنگ بیمهای و غریب ماند محصولات در کشور شده است یا عوامل دیگری مانند شرایط اقتصادی در این معضل دخیل هستند؟
علی رفعتی موسس انجمن کارگزاران رسمی بیمه و رئیس سابق هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه کشور در گفتگو با پول نیوز اظهار کرد: باتوجه به توسعه صنعتی، شهری و شبکههای مجازی که امروزه در کشور وجود دارد، تنوع محصولات بیمهای وجود ندارد و باید بر اساس ریسکهای موجود در جامعه، محصولات به روز رسانی و محصولات جدیدی ارائه گردد.
وی افزود: مشکلی که در جامعه کنون وجود دارد این است که با توجه به نوسانات ارزی که نه، با جهش ارزی در کشور، مشکلات بسیاری برای جامعه و مردم پیش آمد که باید این ریسکها شناسایی و مشکلات مردم با
پوشش بیمهای مناسب و پاسخگو به گونه چشم گیری کاهش یابد.
بشتر بخوانید:
این کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد: بیمه مرکزی تلاش میکند تا
محصولات بیمهای را به مردم معرفی کند، اما با توجه به شرایط اقتصادی در کشور، عملکرد بیمه مرکزی پاسخگوی نیاز جامعه کنون نمی باشد و باید برنامه جدی تری در این خصوص با همکاری دیگر ارکان بیمه اعم از سندیکای بیمه گران، شبکه فروش، پژوهشکده بیمه و ظرفیتهای علمی و متخصصین بهره برد.
رفعتی مطرح کرد: ضروری است آیین نامه و مقررات صنعت بیمه به روز رسانی و با نگرشی ویژه در سرعت بخشی جهت تدوین آیین نامه و بروز رسانی اقدام نمود همچنین شبکه فروش صنعت بیمه باید به طور جدی و در یک ریتم مناسب مبتنی بر عملکرد فنی و اخلاقی، از ظرفیت بازار استفاده نماید.
رئیس سابق هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی
بیمه کشور بیان کرد: مشکل امروز صنعت بیمه در کشور، ورود افراد غیر حرفهای فاقد آگاهی و عدم شناخت به ماهیت بیمه که اساس آن خدمت است به این صنعت میباشد، همچنین باید نگاه صنعت بیمه از رقابت به مشارکت تغییر یابد تا صنعت بیمه بتواند عملکرد مناسب این حرفه ارزشمند و تخصصی را داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: مشکل اطلاع رسانی به طور جدی در
صنعت بیمه قابل مشاهده است، اما مشکلات اقتصادی هم در این مشکل دخیل هستند. زمانی که محصولی اطلاع رسانی نمیشود، ارائه آن محصول در کشور با مشکل روبه رو است.
گفتگو از سحر گلی زاده