کد خبر: ۳۳۹۳۵۹
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
0
مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ یا واکنش بازار‌های جهانی به مناظره دیشب یا اظهارات حمایتی روز گذشته وزیر اقتصاد یا اظهارات دیروز سخنگوی دولت درباره بورس؛ کدام یک برای سهامداران احتمالا مهم‌تر باشد؟ مروری بر واکنش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد هیچ کدام به اندازه مشخص شدن تکلیف وزارت صمت اهمیت نداشته است.
اثر انتخاب وزیر صمت جدید بر بازار بورس
به گزارش پول نیوز، هرچند سیگنال‌های مناظره انتخاباتی امریکا و تاثیر آن بر بازار‌های جهانی ممکن است برای بازار سهام مهم باشد، اما به نظر می‌رسد اهمیت این خبر برای سهامداران به اندازه اخبار داخلی ۲۴ ساعت اخیر نباشد.

در میان اخبار داخلی شاید اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر آغاز بازارگردانی سهام بورسی تا هفته آینده و این سخن سخنگوی دولت که بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است هم برای سهامداران اهمیت داشته باشد، اما مروری بر واکنش آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد هیچ کدام به اندازه مشخص شدن تکلیف وزارت صمت اهمیت نداشته است.

روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از چهار ماه بالاخره صاحب وزیر شد.

وزیر جدید صمت پس از رای اعتماد از مجلس در روز گذشته امروز نخستین روز کاری خود را آغاز خواهد کرد. او در حالی امروز آغاز به کار می‌کند که سهامداران در بورس امیدوار هستند اتفاق جدیدی در صنایعی مثل فلزات، معادن و خودرو رخ دهد.

در ۲۴ ساعت اخیر هم برخی در توییت‌های بورسی خود گروه خودرو را گروه احتمالا با اثرگذاری بیشتر از این اتفاق دانسته‌اند که شاید این موضوع به فعالیت‌های پیش از این علیرضا رزم‌حسینی بی‌ارتباط نباشد.

نگاهی به سابقه فعالیت رزم‌حسینی و آنچه که او به عنوان «بیزنس» خود معرفی می‌کند، نشان می‌دهد که عمده فعالیت او در زمینه واردات ماشین‌آلات صنعتی و راهسازی بوده است و حالا احتمالاتی برای برنامه جدی رزم‌حسینی در حوزه صنایع فلزی و خودرو مطرح است.

او دیروز زمانی هم که برای دفاع از خود پشت تریبون مجلس قرار گرفت، به موضوع صنایع فولاد و خودروسازی به صراحت اشاره کرد و گفت: ما در خودرو رقابت‌پذیری نداریم و هزینه سربار خودرو بالاست و عدم ساخت داخلی قطعات در کشور نیز سبب شده است واردات با ارز آزاد گران تمام شود. کمیسیون صنایع گفتند طرحی دارند در این خصوص که انشاالله اجرایی می‌شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: