April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۳۹۱
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
0
مجوز فعالیت نخستین صندوق تخصصی سرمایه گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات اخذ شد.
به گزارش پول نیوز، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان، به عنوان نخستین صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات، از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت دریافت کرد.

پس از طی فرآیند اخذ موافقت اصولی، پذیره‌نویسی، ثبت صندوق و درخواست مجوز و اخذ مجوز فعالیت، امروز، صندوق جسورانه پارتیان، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد میلانی مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان گفت: این صندوق با سرمایه 20 میلیارد تومانی راه‌اندازی شده و به زودی میزان سرمایه این صندوق افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نخستین صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات (پارتیان) با اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این صندوق برنامه دارد از استارت‌آپ‌های حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات تا سقف 5 میلیارد تومان حمایت مالی کند.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان اظهار داشت: در این مدت، صندوق 250 استارت‌آپ را مورد بررسی قرار داده که از این تعداد 40 استارت آپ ارزیابی تخصصی شده و از این تعداد 10 استارت‌آپ، به کمیته سرمایه‌گذاری صندوق راه پیدا کرده و مورد بررسی نهایی قرار گرفته‌اند و درحال حاضر 3 استارت‌آپ در مرحله حمایت و سرمایه‌گذاری این صندوق قرار گرفته‌اند.

میلانی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های این صندوق بر استارت‌آپ‌هایی خواهد بود که در مراحل اولیه و میانی رشد و فعال در زمینه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات باشند.

وی اظهار داشت:علاوه بر بررسی استارت‌آپ‌ها، ارتباطات و همکاری‌های گسترده‌ای با گروه‌های مختلف صورت گرفته است. در ارتباط با دانشگاه‌ها، این صندوق تفاهم‌نامه‌ای با صندوق پژوهش و فناوری اصفهان منعقد کرده است و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه هوش مصنوعی با دانشگاه‌های تهران و خواجه نصیر منعقد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق حضور در اکوسیستم های استارت آپی را از اولویت های خود می داند و ارتباط گسترده‌ای با پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دیگر برقرار کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: