April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۶۱۹
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
0

برلیانس H320؛ دنده‌ای یا اتومات؟

 

به گزارش پول نیوز، برلیانس یکی دیگر از خودروهای چینی است که در سال‌های اخیر به کشورمان وارد شده و توسط شرکت سایپا و شرکت پارس‌خودرو که زیر مجموعه سایپاست، مونتاژ و عرضه می‌شود. برلیانس H320 هاچ بک خانواده برلیانس است که به دلیل طراحی ظاهری نسبتاً خوب و کیفیت فنی و امکانات رفاهی، توانست در میان چینی‌های خوش قیمت، بازار خوبی برای خودش دست و پا کند. شرکت اتو برلیانس یکی از بزرگترین و مشهورترین شرکت‌های خودروسازی چینی است که علاوه بر تولید خودرو، با شرکت‌های معتبری مانند تویوتا، پورشه، میتسوبیشی و ایتال دیزاین همکاری می‌کند. این شرکت علاوه بر تولید نسخه‌های سدان برلیانس،برلیانس H320 را نیز در دو مدل اتومات و دنده‌ای به سایپا واگذار کرده است. اگر قصد خرید برلیانس H320 را دارید و بین مدل دنده‌ای و مدل اتومات تردید دارید این مطلب را از دست ندهید.

 

مزایا و معایب برلیانس H320

از نظر ظاهری برلیانس H320 با وجود شباهت اندکش به محصولات بي‌ام‌دبليو، مورد توجه جوانان قرار گرفت. این خودرو یک زبان طراحی خاص و اسپرت دارد و به دلیل وجود امکانات زیاد، به نظر می‌رسید که شاید بتواند جانشین خوبی برای پژو 206 باشد. البته که این اتفاق نیفتاد، اما برلیانس در کلاس خود توانست فروش خوبی داشته باشد. هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک یک طراحی ظاهری و کابین یکسان دارند. به کابین با وجود استفاده از متریال خشک، می‌شود نمره خوبی داد. در هر دو مدل صندلی‌ها چرمی و داشبورد و کنسول به زیبایی طراحی شده‌اند.

از نظر امکانات رفاهی هم برلیانس H320 یک خودروی پر آپشن است که از امکاناتی نظیر کروز کنترل، استارت بدون کلید، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور عقب، آینه‌های جانبی برقی و تعدادی آپشن رفاهی دیگر بهره می‌برد. از نظر ایمنی هم وجود دو کیسه هوا، سیستم ضد سرقت، باز شدن در خودروها هنگام تصادف به صورت خودکار و ترمزهای قوی باعث شده که برلیانس بتواند 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی چین دریافت کند.

در بخش رانندگی هم برلیانس H320 در مقایسه با رقبای هم سطحش، هندلینگ و فرمان‌پذیری خوبی دارد. سیستم تعلیق خوب و عملکرد قابل قبول سیستم فرمان الکتریکی هوشمند باعث این هندلینگ خوب خودرو شده است. تمامی این موارد در هر دو مدل دنده‌ای و اتومات مشترک هستند. اما تفاوت اصلی در این دو مدل، در نوع پیشرانه و گیربکس است که باعث شده بازار خرید و فروش این دو خودرو با هم تفاوت داشته باشد.یک نکته منفی در مورد برلیانس H320 خدمات پس از فروش ضعیف شرکت پارس خودرو است که باعث اعتراض مالکان این خودروها شده است.

 

تفاوت دو مدل اتومات و دنده‌ای برلیانس H320

اولین مدل برلیانس H320 که توسط پارس‌خودرو عرضه شد مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری بود که به دلیل ضعف و کیفیت پایین، بعدها با پیشرانه‌ای 1.65 لیتری و 4 سیلندر جایگزین شد. این پیشرانه دارای قدرتی معادل 114 اسب‌بخار و گشتاور 154 نیوتن‌متر بود که نسبت به پیشرانه قبلی قوی تر شده بود. این قدرت توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چهار گوشه خودرو منتقل می‌شود. در نسخه اتومات هم همین پیشرانه 1.65 لیتری با قدرت 114 اسب‌بخار در نظر گرفته شده که قدرتش توسط یک گیربکس 4 سرعته اتومات منتقل می‌شود. اما این گیربکس اتومات به جای اینکه تبدیل به یک نقطه قوت برای این هاچبک خوب شده باشد، دقیقاًتبدیل به یکی از نقاط ضعف این خودرو شده است. مدل اتومات برلیانس در سربالایی‌ها و پیچ‌ها کمی کند عمل می‌کند اما در داخل شهر و رانندگی معمولی و غیر سرعتی، مشکل خاصی دیده نمی‌شود. همین موضوع باعث شده که با وجود امکانات کمتر نسخه دنده‌ای، این مدل فروش بهتری داشته باشد. علاوه بر اینکه مدل دنده‌ای با مصرف سوخت ترکیبی 6.3 لیتر نسبت به مصرف 6.5 لیتری مدل اتومات کمی هم کمتر سوخت می‌سوزاند و استهلاک کمتری هم دارد. هرچند اگر بخواهیم در مقایسه با خودروهای هم‌رده و هم قیمت برلیانس اچ 320، هر دو مدل دنده‌ای و اتومات را مقایسه کنیم، احتمالاً متوجه برتری این خودرو نسبت به رقبا خواهیم شد.خودروهای رقیب برلیانس اچ 320، پژو 207، لیفان x50، رنو ساندرو، ام‌وی‌ام 315 و دانگ فنگ اچ سی کراس هستند. تمامی خودروهای رقیب دارای امکانات خاص خودشان هستند که شاید برتری‌هایی هم نسبت به برلیانس داشته باشند اما این خودرو به دلیل طراحی و امکانات خوبش به راحتی با این خودروها در بازار رقابت قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: