April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۶۲۵
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
0
یک کارشناس اقتصادی درباره واگذاری شرکت ها و دارایی های دولت برای جبران کسری بودجه کشور گفت: اکنون کشور به معنای واقعی در یک جنگ اقتصادی است و در این شرایط دولت باید از تمام ابزارهای خود مانند واگذاری دارایی ها استفاده کند.
دولت در شرایط جنگ اقتصادی باید از تمام ابزارهای خود استفاده کند
هادی حق شناس در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با بیان اینکه حجم دارایی ها همیشه بیش از نقدینگی است و این یک امر طبعی است، افزود: هر آنچه در کشور است، دارایی های کشور محسوب می شوند اما اینطور نیست که این دارایی ها نقدشوندگی بالایی داشته باشند.

وی افزود: دارایی های دولت نقدشوندگی بالایی ندارند و به عنوان مثال واگذاری هذای اخیر چند شرکت به علت اشکالات وارده از سوی برخی دستگاه ها ابطال شد. بنابراین دارایی های دولت به سادگی قابل واگذاری نیست و یک بروکراسی و فرآیند پیچیده دارد.

حق شناس درباره جبرای کسری بودجه دولت با واگذاری دارایی ها اظهار کرد: اکنون در شرایط عادی نیستیم و در چنین شرایطی باید از تمام ابزارها بهره برد ک یکی از آنها واگذاری و فروش دارایی هاست. همانند اینکه خانواده ای پس از سالها زندگی و کسب اندوخته، دچار بیماری شود و برای رهایی از آن بخشی از دارایی و سرمایه خود را بفروشد.

این کارشناس اقتصادی درباره تاثیر این اقدام دولت و واگذاری دارایی ها بر رشد اقتصادی کشور عنوان کرد: فروش دارایی ها بدهی دولت را کاهش می دهد. از طرفی منابع حاصل میتواند صرف تکمیل پروژه ها شوند که این امر رشد اقتصادی در پی خواهد داشت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: