کد خبر: ۳۳۹۶۶۹
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
0
عربستان تولید نفت خود را در ماه گذشته میلادی ثابت نگه داشت و ۸.۹۷۴ میلیون بشکه در روز تولید کرد. سهمیه تولید نفت ریاض طبق قرارداد اوپک پلاس کمتر از ۹ میلیون بشکه در روز است.

عربستان در ماه سپتامبر ۸.۹۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، عربستان تولید نفت خود را در ماه گذشته میلادی ثابت نگه داشت و 8.974 میلیون بشکه در روز تولید کرد. این رقم در ماه اوت برابر با 8.988 میلیون بشکه در روز بود.

عربستان از ماه مه طبق قرارداد اوپک پلاس تولید نفت خود را پایین آورده تا 10 درصد از عرضه نفت جهان را از بازار خارج و تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر بازار انرژی را تعدیل کند. سهمیه تولید نفت ریاض طبق قرارداد اوپک پلاس کمتر از 9 میلیون بشکه در روز است.

ائتلاف اوپک پلاس به خاطر وضع دوباره محدودیت های رفت و آمد ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت تا کمتر از 40 دلار در هر بشکه، تحت فشار قرار دارد تا کاهش تولید تصویب شده را کاملا اجرایی سازد. روسیه و عربستان، رهبران این ائتلاف تا حد زیادی به این قرارداد پایبند بوده‌اند ولی عراق، امارات، نیجریه و برخی کشورهای دیگر بیشتر از سهمیه خود تولید می‌کنند. ائتلاف اوپک پلاس قرار است در 30 نوامبر و اول دسامبر اجلاسی جهت بررسی سیاست کاهش تولید خود داشته باشد.

عربستان در سپتامبر 6.1 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد که بالاتر از 6 میلیون بشکه صادر شده در ماه اوت بود.

صادرات نفت عربستان معمولاً با پایان فصل پرمصرف تابستان و کاهش تقاضای داخلی افزایش می‌یابد. این کشور در فصل تابستان برای تولید برق و تأمین تقاضای بالا برای آن، نفت خام را مستقیماً در برخی نیروگاه‌های برق می‌سوزاند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: