April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۳۹۶۹۰
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
0
یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: صنعت بیمه در کشور ما می تواند فقط ریسک هایی را تحت پوشش خود قرار دهد که بتواند آن ها را محاسبه کند.
کاظم طلایی کارشناس صنعت بیمه
به گزارش پول نیوز، مدتی قبل رییس کل بیمه مرکزی عنوان کرده بود که صدور هیچ بیمه نامه درکشور روی زمین نمانده است. این در حالی است که امروز به اذعان بسیاری از کارشناسان برخی ریسک ها در کشور وجود دارد که تحت پوشش بیمه نیستند؛ مانند بیمه سرمایه گذاری. یعنی شرکت های بیمه در ایران سرمایه گذاری را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند زیرا معتقدند ریسک سرمایه گذاری در ایران بالا است و به دلیل نوسان قابلیت بیمه ندارد.

در همین رابطه کاظم طلایی کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد: صنعت بیمه در کشور ما ریسک هایی را تحت پوشش قرار می دهد که بتوان آن ها را اندازه گیری و پایش کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور که قیمت ها غیر واقعی و روز به روز در حال نوسان هستند، سرمایه گذاری دستخوش همین نوسانات بی حساب و کتاب هستند و نمی شود بسیاری از این سرمایه گذاری ها را تحت پوشش قرار داد.

این کارشناس صنعت بیمه معتقد است شرایط اقتصادی جامعه در رونق و یا رکود فروش و استفاده از رشته‌های بیمه‌ای تاثیر مستقیم دارد، اما هیچگاه نباید در اطلاع رسانی و گسترش فرهنگ بیمه تعلل داشته باشند.

طلایی خاطر نشان کرد: وظیفه اطلاع رسانی رشته‌های جدید بیمه‌ای در کشور برعهده بیمه مرکزی است، اما برای فروش و بازاریابی رشته‌های جدید که قطعا تخصصی و بخش‌های خاصی از جامعه را دربر می‌گیرد، باید توسط شرکت‌های بیمه نیز اطلاع رسانی شود.
 
 

گفتگو از سحر گلی زاده

 

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: