کد خبر: ۳۳۹۷۱۸
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
0
محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در خصوص رونده پرونده این پالایشگاه برای ورود به بازار سرمایه توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش پول نیوز، محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در خصوص رونده پرونده این پالایشگاه برای ورود به بازار سرمایه گفت: ستاره خلیج‌فارس روزانه۴۲۰ هزار بشکه میعانات گازی را پالایش می‌کند و برنامه رسیدن به پالایش روزانه تا ۵۴۰ هزار بشکه را نیز در برنامه دارد.

نکته مهم اینجاست که حجم زیادی معادل ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو وام ارزی برای ساخت این مجموعه گرفته شده که تا حدودی ساختار مالی شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با توجه به افزایش نرخ تسعیر ارز، بدهی سنگینی معادل ۸۰ هزار میلیارد تومان میزان تسعیر وام مزبور به ریال خواهد بود که درحال‌حاضر با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم بازپرداخت این تسهیلات را به صورت ریالی نماییم که هنوز سازو کار ریالی شدن این وام‌های ارزی نهایی نشده و پیگیر این موضوع هستیم.

با توجه به این که این شرکت به زودی وارد بورس می‌شود، پیش فرض‌های اولیه برای ورود به بازار وجود دارد که مهم‌ترین آن تبدیل بدهی‌های ارزی به ریالی است.

به زودی جلساتی در بورس خواهیم داشت تا با ارائه مدارک و شفافیت‌های لازم مقدمات ورود به بازار فراهم شود. امیدواریم با همکاری نهاد‌های ذیربط و مساعدت‌های بانک مرکزی و رفع موانع این پالایشگاه، سهامی را وارد بازار کنیم که سهامداران بدون هیچ مشکل و ابهامی خریداری کرده و از سود و منفعت آن بهره‌مند شوند.

زمان ورود به بازار در گرو همکاری مسئولان و سازمان بورس است و در خوشببینانه‌ترین حالت تا حدود یک ماه و نیم آینده خواهد بود.

این پالایشگاه با تلاش‌های شبانه روزی بسیاری از مدیران در پالایش و پخش و وزارت نفت و … به این میزان تولید رسیده است و آورده خوبی برای این کشور دارد و تبدیل ارز آن به ریال برای کشور قابل توجیه است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: