April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۷۸۰
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
0
در نظرسنجی YouGov که برای Yahoo انجام شده، بایدن 51 به 43 درصد پیش است.
به گزارش پول نیوز، در این گزارش مهم‌ترین رویدادهای تاثیرگذار اقتصادی ایران و جهان که بر بازار مالی متاثر هستند را می‌خوانید. برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.


1) دلار حواله سنا 23.690 - 23.260 تومان، دلار بر اساس درهم 23.971 تومان، دلار آزاد 29.380 تومان است.


2) در بورس کالا، پلی پروپیلن جم از 22.3میلیون تومان تا 37.6میلیون تومان با توجه به تقاضا و گرید محصول معامله شد. PVC غدیر 226 - 238 میلیون ریال، شمش روی 560 میلیون ریال، شمش سرب 424میلیون ریال، ورق گرم مبارکه 123-133 میلیون ریال، گالوانیزه 173میلیون ریال، ورق سرد 152 میلیون ریال.


3) ارزش معاملات روز دوشنبه 11.5همت، خروج پ.ل 416میلیارد تومان، توجه به گروه سرمایه گذاری، خودرو، سیمان، بانک، لاستیک. خروج پول از فلزات، پتروشیمی، پالایشی. خرید حقیقی در وگردش، وسپهر، سمگا، خودرو. حمایت حقوقی از فولاد، وبصادر، فملی، دی، شبندر


4) نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفت: کارزار فشار حداکثری علیه ایران جواب داده است. صادرات نفتی یا ارزش ریال را نگاه کنید که سقوط کرده است.فکر می‌کنم اگر رئیس‌جمهور پیروز شود یا اگر دولت جو بایدن از درایت لازم برخوردار باشد ما در مقطعی قرار گرفته‌ایم که ایرانی‌ها چون می‌دانند قادر نیستند چنین وضعی را برای ۴ سال دیگر تحمل کنند آماده ورود به مذاکره با ما خواهند بود.


5) ترامپ بیمارستان را ترک کرده و به کاخ سفید برگشت. قبل از ترخیص نوشت: من امروز ساعت ۶.۳۰ بعداز ظهر از بیمارستان مرخص می شوم . کاملا خوبم . از کرونا نترسید . نگذارید بر زندگی شما غالب شود. در دوره من داروها و اطلاعات خوبی در مورد کرونا تولید شده است . من از ۲۰ سال قبل هم بهترم.

6) در چنین فاصله ای از انتخابات ۲۰۱۶ فاصله کلینتون در رای جمعیتی( نه رای الکترال ) ۵.۲ درصد بود و حال آنکه فاصله رای بایدن از ترامپ ۸.۳ درصد است البته کلینتون در الکترال به ترامپ باخت.



7) در نظرسنجی YouGov که برای Yahoo انجام شده، بایدن 51 به 43 درصد پیش است.


8) قالیباف از یک بیماربستان کرونایی بازدید کرد. روحانی هم به علت عدم رعایت پروتکل ها، جلسه سران قوا که به میزبانی قالیباف بود، لغو کرد.


9) بایدن گفت: حاضر به حضور در دور دوم مناظره انتخاباتی با رییس جمهور هستم.


10) مدیر کمپین ترامپ نوشت: ترامپ خود را برای حضور در مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری آماده میکند.


11) با مرخص شدن ترامپ از تیمارستان، شاخص های بورس، کوموها و نفت صعودی شدند. امیر صباغ با اشاره به این موضوع نوشت "اگر جای آقای بایدن باشیم و این داده ها را ببینیم، خیلی به نتایج نظرسنجی اعتماد نمیکنیم"

12) بخش خدماتیPMI آلمان در ارزیابی نهایی ماه سپتامبر بهتر از عدد ۴۹.۱ انتظارات به عدد ۵۰.۶ رسید.


13) شاخص بخش غیر تولیدی مدیران خرید انگلیس، در ارزیابی ماه سپتامبر که انتظارات برای آن عدد ۵۶.۳ بود به عدد ۵۷.۸رسید.


14) ئیس فدرال رزرو شیکاگو می گوید "فدرال رزرو برای مدتی به دنبال تورم بالای ۲٪ است. پیش بینی می کنم نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۳ به ۴٪ برسد. بسته های مالی محرک و حامی اقتصاد به شکل باورنکردنی در حال تاثیر مثبت بر اقتصاد مبتلا به کرونای امریکاست."

15) تقاضای PVC در دنیا بسیار بالا رفته است. یک تولید کننده ابراز می دارد که همه ی عرضه ها رزرو شده است و شرایط فعلی بازار در ماه نوامبر نیز ادامه خواهد داشت.


16) طبق برآورد گلدمن ساکس وزارت اقتصاد عربستان سعودی بودجه خود برای ۳ سال آینده را روی نفت ۵۰ دلاری بسته است.


17) گسترش اعتصاب نفتی در نروژ، تولید ۳۳۰هزار بشکه نفت در روز را به خطر می‌اندازد.


18) داروی رمدسیویر که چندی است جهت درمان COVID-19 در آمریکا و اروپا مجوز مصرف گرفته است، در شرکت کارخانجات داروپخش از مرحله فرمولاسیون به تولید رسید.


19) بلوک دزهراوی توسط حکیم 22 مهر به قیمت 15000 ریال به میزان 5درصد شرکت عرضه می شود.


20) بلوک ثمسکن توسط وتوسم 18 آبان به میزان 11.75درصد شرکت و قیمت 11530 ریال عرضه می شود.


21) عضو شورای عالی بورس می گوید "در حال حاضر قرارداد های مرتبط با انتقال یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه آماده و به نهادهای مربوطه ارسال شده است و طبق گفته مسئولان تا پایان هفته این قراردادها تایید می شود."


22) افزایش سرمایه دجابر توسط حسابرس تایید شد. فزرین قصد افزایش سرمایه دارد.


23) ملک ولنجک آسیا فروش نرفت البته مجددا آگهی می شود با شرایطی دیگر.


24) لابسا قیمت لباسشویی خود را افزایش داد.


25) رئیس انجمن سیمانی ها می گوید "به دنبال آزاد سازی قیمت سیمان هستیم و برای اجرایی شدن آن با وزارت صمت نیز مذاکراتی انجام شد اما هنوز به نتیجه نرسیده‎ایم."


26) شایعه شده که دلار صنعت بانک با نرخ 18000 تومان تسعیر می شود. بانک ملت 5.3میلیارد دلار ارز قابل تسعیر دارد که با دلار 9000 تومان تسعیر شده است. فعلا این مساله در حد شایعه است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: