کد خبر: ۳۳۹۸۱۵
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
0
یک فعال کارگری با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت‌های بالای حمل و نقل ریلی و دریایی، تقویت و توسعه ترانزیت و تبادلات تجاری با کشور‌های آسیای میانه را یکی از راهکار‌های ارزآوری و جبران کاهش درآمد‌های نفتی عنوان کرد.
بهترین راه ارزآوری و جبران کاهش درآمد‌های نفتی
به گزارش پول نیوز، علی اکبر سیارمه تقویت و حمایت از تولید داخلی را در شرایط فعلی اقتصاد ضروری دانست و گفت: برای آنکه شعار جهش تولید محقق شود باید از توان و تولید داخلی حمایت کنیم و این حمایت نیازمند جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق کالا است.

ترانزیت بهترین راه جبران کاهش درآمد‌های نفتی

وی وابستگی به درآمد‌های نفتی را به زیان کشور و موجب آسیب پذیری اقتصاد دانست و افزود: در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه، بحران کرونا و کاهش صادرات نفتی مواجهیم باید به سمت بهره مندی از ظرفیت صادرات غیرنفتی برویم. زعفران، فرش و پسته اگرچه از شرایط موجود متاثر شده اند، ولی هنوز هم بازار‌های خود را دارند، از طرفی معتقدم ترانزیت یکی از بهترین راه‌ها برای جبران کاهش درآمد‌های نفتی است و باید توسعه حمل و نقل در بخش ریلی و دریایی را در اولویت قرار بدهیم.

این فعال کارگری با تاکید بر فعالسازی ترانزیت، ادامه داد: ترانزیت ما را به کشور‌های آسیای میانه متصل می‌کند و بازار‌های جدیدی برای ما ایجاد می‌شود که از طریق آن می‌توانیم ضمن صادرات محصولات خود به ارزآوری و درآمد سرشاری دست پیدا کنیم.

توسعه تبادلات تجاری با کشور‌های آسیای میانه

سیارمه تصریح کرد: در حال حاضر از ظرفیت‌های بالایی در زمینه حمل و نقل ریلی و دریایی برخورداریم و بندر چابهار یکی از این ظرفیت‌ها است که با توجه به عدم دسترسی کشور‌هایی مثل افغانستان و تاجیکستان به راه آبی و دریای آزاد می‌تواند در توسعه تبادلات تجاری ایران و ایجاد بازار‌های هدف صادراتی موثر باشد.

به گفته وی، ایران یکی از بهترین مسیر‌ها برای توسعه تجارات و صادرات با کشور‌های اروپایی و آسیایی به شمار می‌رود و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: