کد خبر: ۳۳۹۸۵۵
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
0
در حالی که فروش مقداری شرکت شیشه همدان افت فاحشی داشت اما؛ سودآوری رشد مطلوبی را تجربه کرد.
سود داغ 41 درصدی برای «کهمدا»
 
به گزارش پول نیوز، شرکت شیشه همدان سال مالی منتهی به خرداد ماه دارد و در سال مالی 99 توانست به ازای هر سهم 1253 ریال سود ساخت که نسبت به سال مالی 98 رشد 41 درصدی را نشان می دهد.


درآمدهای عملیاتی در این رشد اثرگذاری بالایی داشت و با افزایش 54 درصدی موجب شد، سود ناخالص افزایش 74 درصدی را تجربه کند.


تعداد فروش محصولات «کهمدا» در سال مالی 99 افت بسیار قابل توجهی داشت و در حالی که سال مالی 98 با فروش 330 هزار تن محصول به پایان رسید، در سال مالی 99 به فروش 74 هزار تنی قناعت کرد. در این میان، فقط افزایش نرخ های فروش به کمک شرکت آمد تا درآمدها افت نکند و تا سطح 2 هزار و 644 میلیارد ریال صعود کند.


با توجه به پایان یافتن عمر استاندارد کوره واحد (۱)، میزان تولید با فرض ادامه فعالیت کوره مذکور تا پایان سال مالی منتهی به 1400 به میزان ۷۰ هزار تن و مبلغ فروش 3 هزار میلیارد ریالی پیش بینی شده است. با توجه به روند فروش طی سنوات گذشته پیش بینی می شود ۱۰۰ درصد محصولات تولید شده به فروش برسد. نرخ فروش محصولات برای دوره آتی متناسب با قیمت فروش فعلی برای هر تن 43 میلیون ریال برآورد گردیده است.


لازم به ذکر است که عملیات آجر چینی کوره و نصب ماشین آلات واحد ۳ در جریان است اما؛ میزان تولید و فروش این کوره در برآوردهای سال آتی منظور نشده است.


این طرح تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برآورد شده تا پایان بهار سال 1400 به بهره برداری برسد و 93 هزار تن به تولیدات شرکت افزوده شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: