April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۹۹۳۸
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
0
کارشناس بازار سرمایه گفت: افراد حرفه‌ای که افت و خیز بازار را دیده اند، می‌دانند که سرمایه گذاری در بورس نیازمند صبوری و دانش است.
2 نکته مهم برای سرمایه گذاری در بورس
به گزارش پول نیوز، امیر تقی خان تجریشی افزود: از ابتدای امسال، تعداد افرادی که وارد بازار سرمایه شده اند بسیار بی سابقه بود بطوریکه در عرضه‌های اولیه، حدود ۵ میلیون نفر شرکت کردند.

وی تصریح کرد: افرادی که در بازار سرمایه اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند باید افراد حرفه‌ای باشند و اگر اطلاعات درباره خرید و فروش سهم ندارند از افراد حرفه‌ای کمک بگیرند و یا به صورت غیر مستقیم وارد بازار شوند.

تجریشی درباره حضور بازار گردان‌ها در بازار سرمایه گفت: وجود بازار گردان‌ها در بازار، نقد شوندگی را تضمین می‌کند و افرادی که خرید و فروش می‌کنند باید بدانند که هر زمان که بخواهند می‌توانند سهام خود را بفروش برسانند.

کارشناس بازار اضافه کرد: برخی از افراد براساس انتظارات آینده، اقدام به خرید سهم می‌کنند و اخبار و اطلاعاتی که از شرکت‌ها دریافت می‌کنند مبنای تصمیم گیری خود قرار می‌دهند ضمن اینکه براساس انتظارات سهامداران، قیمت سهام شرکت‌ها تغییر می‌کند.

وی درباره انتشار اوراق اختیار فروش تبعی گفت: در زمانی که حقوقی‌ها به این نتیجه برسند که قیمت سهامشان به کف رسیده، اقدام به انتشار اوارق اختیار فروش تبعی می‌کنند و به نوعی به سهامداران تضمین می‌دهند که سهامی که خریداری کردند را در هر زمان با همان قیمت یا بیشتر می‌توانند بفروش برسانند.

تجریشی با اشاره به یکی دیگر از ابزار‌های بازار سهام خزانه افزود:در زمانی که قیمت سهام یک شرکت به کف رسیده و جذاب شده باشد، هیات مدیره شرکت تصمیم می‌گیرد اقدام به خرید سهام خود کند و این باعث می‌شود تا از افت قیمت سهام جلوگیری شود.

وی با شاره به اینکه سرمایه گذاری در بورس در همه جای دنیا جز کار‌های پر استرس بازار است افزود: بورس بازاری است که علاوه بر بازدهی خوب، ریسک هم دارد افرادی که سال‌ها در این بازار مشغول به فعالیت هستند افت و خیز بازار را دیده اند و می‌دانند که باید در این بازار صبور باشند.

وی گفت: افراد تازه وارد از روش غیر مستقیم و صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده کنند تا ریسک را کاهش دهند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در همه کشور‌ها بازار سرمایه را به دید بلند مدت نگاه می‌کنند، زیرا هر چقدر تعداد سال‌های ورود به بازار سرمایه بیشتر باشد سود بیشتری نصیب شما می‌شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: