April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:
کد خبر: ۳۳۹۹۵۴
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
0
وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۴۰ درصدی شبکه ریلی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تا سال آینده به رشد ۶۰ درصدی در ظرفیت ریلی می‌رسیم که تحول بزرگی در حوزه زیرساخت ریلی در کشور است.
رشد ۴۰ درصدی شبکه ریلی در دولت تدبیر و امید
 
به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی امروز یکشنبه ٢٠ مهرماه در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی خودکفایی صنعت ریلی که در ایستگاه راه آهن تهران در حال برگزاری است، گفت: توسعه خطوط ریلی به عنوان سیاست کلان نظام مورد حمایت رهبری بوده است و رییس جمهوری نیز هر هفته من را مورد سوال قرار می‌دهند تا گزارش پیشرفت خطوط ریلی را به وی ارائه دهم.

اسلامی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در تحقق وعده گسترش شبکه ریلی موفق بود، گفت: ۵ استان را به شبکه ریلی در این سالها متصل کردیم و تا سال آینده اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کردستان و بخشی از خراسان شمالی نیز به ریل متصل می شود.

به گفته اسلامی تلاش برای اتصال چابهار به شبکه ریلی، ساخت راه آهن یزد- اقلید و اتصال نقاط قطع به مراکز بار از جمله برنامه های درحال اجرای راه اهن برای افزایش شبکه ریلی است.

وزیر راه به اتصال راه اهن خواف به هرات اشاره کرد و گفت: سال‌ها بود از توسعه راه اهن به سمت غرب و مسیرهای بین‌المللی محروم بودیم و این درحالی است که با رسیدن راه‌آهن ایران به افغانستان موفقیت دیگری در این زمینه کسب کردیم.

وی به نوسان نرخ ارز اشاره کرد و گفت: هر کدام از ما در سازمان مربوطه باید نقش خود را در به چالش کشیدن اصل تقاضا برای ارز داشته باشیم و با خودکفایی و قطع واردات و حمایت از ساخت داخل این آرزو را برآورده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اهتمام ویژه، استقاده از ظرفیت داخل در راه آهن شتاب گرفته است، گفت: امروز بعد از سال‌ها در ساخت ریل ملی به خودکفایی رسیدیم و در بیشتر پروژه‌های ریلی در حال استقاده از محصولات و قطعات ساخت داخل هستیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: