کد خبر: ۳۳۹۹۷۵
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
0
در هفته پیشین و پس از اعلام تست مثبت کرونا ترامپ به یکباره هیجان بی رویه دلار نیش ترمزی زد و در این فاصله فرصت مناسبی شد تا بسیاری از افراد ارز‌های خود رو بفروشند. از طرفی سیگنال­های فروش دلار که از سمت بانک مرکزی ارسال گردید انگیزه افراد برای سرمایه­ گذاری مجدد ارز را کاهش داد.
«دلار» یا «شاخص بورس»؟
به گزارش پول نیوز، در هفته پیشین و پس از اعلام تست مثبت کرونا ترامپ به یکباره هیجان بی رویه دلار نیش ترمزی زد و در این فاصله فرصت مناسبی شد تا بسیاری از افراد ارز‌های خود رو بفروشند. از طرفی سیگنال­های فروش دلار که از سمت بانک مرکزی ارسال گردید انگیزه افراد برای سرمایه­ گذاری مجدد ارز را کاهش داد.

اما در این فاصله یک اتفاق مهم مرتبط با صنایع بورسی رخ داد و آن تحریم مجدد! بانک­های ایرانی بود. اتفاقی تکراری و همانطور که انتظار می­ رفت تاثیری بر سهام بانک ­ها و شرکت ­های وابسته به آن نداشت. همین ثبات نسبی این بازار و همچنین کف­ سازی صورت گرفته در برخی سهام طی هفته ­های اخیر باعث گردید به یکباره افراد حقیقی سرمایه ­های حاصل از فروش ارز‌های خود را به سمت بازار بورس سرایز کنند. اما امروز با توجه به رشد مجدد قیمت ارز این سوال اصلی پیش آمده که رقابت میان رشد دلار و شاخص بورس تا کجا ادامه داشته و کدام بازار برنده این رقابت خواهد بود؟

اما برای پاسخ به این سوال چندین موضوع را در نظر باید گرفت: ۱- بسیاری از سهام­ شرکت­های بورسی، با قیمت­های حوالی دلار ۱۵ هزار تومان ارزش­ گذاری شده ­اند و این موضوع باعث شکاف ۱۰۰ درصدی در شرایط فعلی میان ارزش اسمی و ارزش واقعی آن شده است. ۲- قیمت دلار شدیداً در محدوده مقاومتی خود قرار گرفته و بسیار شکننده است، به طوریکه با انتشار یک خبر (حتی شایعه) و یا تزریق کمی دلار، بازار ارز ریزش شدیدی خواهد داشت. ۳- موضوع انتخابات آمریکا نیز افراد را سر دو راهی برای خرید ارز قرار داده است.

پس با جمع­ بندی این شرایط و اینکه رشد بازار بورس تا حد زیادی مستقل از انتخابات آمریکا بوده و تابع عرضه تقاضا داخلی است، می­ توانیم رشد شاخص بورس را برتر این رقابت بدانیم. اما یک نکته بسیار مهم و ضروری در شرایط این چنینی حفظ آرامش در خرید/فروش سهام، و رعایت استراتژی خرید/فروش پله ­ای است تا از هیجانات منفی بازار دور شویم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: