کد خبر: ۳۳۹۹۷۶
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
0
در حالی که تراز درآمدی بیمه رازی در نیمه نخست سال جاری بهبود یافته بود اما؛ افزایش ذخایر خسارت موجب شد تا عملیات اصلی زیان‌ساز باشد.
به گزارش پول نیوز ، عملکرد شرکت بیمه رازی که چندی پیش جابجایی بین سهامداران خود داشت، در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور سال ۹۸ منجر به تبدیل یک هزار و ۵۲۲ میلیارد ريال زیان انباشته به ۳۳ میلیارد ريال سود انباشته شد.

بر اساس این گزارش، عملکرد نیمه اول سال منجر به شناسایی سود خالص به مبلغ یک هزار و ۵۵۵ میلیارد ريال (۵۱۸ ريال به ازای هر سهم) شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد جالب توجه ۵۲۳ درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد.

تنهاترین و مهمترین دلیل ثبت این میزان سودآوری فقط شناسایی ۳ هزار و ۶۳ میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی است؛ چرا که فعالیت‌های عملیاتی بیمه رازی در این مدت چیزی جز یک هزار و ۶۰۲ میلیارد ريال زیان ناخالص به دنبال نداشت.

این شرکت بیمه در نیمه اول سال ۹۹ از بابت خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی، توانست به چنین درآمدی دست یابد و به نوعی بازار سرمایه ناجی شرکت برای فرار از زیاندهی بود.
 
بیمه رازی
 

از آن جایی که در ۶ ماهه اول سال ۹۸ توانسته بود به ۱۴۴ میلیارد ريال سود ناخالص دست باید، می‌توان گفت که این شرکت بیمه در بخش عملیاتی دنده معکوس کشیده است.

هر چند که حق بیمه صادره افزایش ۱۴ درصدی داشت و از طرف دیگر، خسارت پرداختی ۱۱ درصد کاهش یافت اما؛ شناسایی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ريال افزایش ذخایر خسارت مانع از رسیدن «ورازی» به سود خالص شد.
بیشترین زیان از ناحیه رشته بیمه ثالث اجباری به شرکت تحمیل شود و رشته بیمه مهندسی بیشترین سود ناخالص را به همراه داشته است.

نکته جالب توجه این است که جریان خالص ورود (خروج) وجه نقد ناشی از فعالیت‌های عملیاتی در این دوره مثبت بود؛ در شرایطی که در ۶ ماهه سال قبل با خروج وجه نقد مواجه شده بود.

منبع: سرمایه نگر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: