کد خبر: ۳۳۹۹۹۸
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
0
با شروع معاملات بازار سهام امروز عرضه از تقاضا بیشتر شده است و همین امر باعث شد تا شاخص کل و هم‌وزن بازار سهام روندی نزولی پیدا کنند.
وابستگی بورس به سهام ایران خودرو
به گزارش پول نیوز، در حالی که عرضه بر تقاضا در بازار سهام امروز پیشی گرفت اما پیش‌بینی می‌شد در ادامه روند معاملات روند بازار صعودی شود و طرف تقاضا جوابگوی عرضه بازار باشد که اینگونه نشد و روند نزولی اداممه پیدا کرد. دلیل روند نزولی بازار امروز چیست؟

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلایل افت شاخص امروز بیان کرد: چند اتفاق باعث ریزش بازار سرمایه شده و نخستین آن وابستگی شدید بازار سهام به سهام ایران خودرو است و نمادهای خودرویی به نوعی لیدر بازار سهام شدند و دومین اتفاق محدود مقاومتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است که بازار سهام امروز با این محدود روبه‌رو شد و به نوعی این محدود نیازمند صعودی پرقدرت است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عدم رشد بازار با وجو رشد نرخ ارز گفت: با اینکه دیروز قیمت دلار رشد داشت و بازار سهام با وجود این رشد دلیلی برای عرضه امروز نداشت، اما دلیل اینکه روند بازار به افزایش قیمت دلار واکنش نشان نداد این است که بازار سهام به نوعی انتظار کاهش نرخ ارز را دارد زیرا در کارزار اتخاباتی امریکا نیز شانس بایدن بسیار بیشتر از ترامپ شده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: