کد خبر: ۳۴۰۲۳۰
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
0
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با انتقاد از بی‌برنامگی دولت و وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن، گفت: بخش مسکن فقط با تفکیک وزارت راه و شهرسازی به سامان می‌رسد.
گرانی مسکن به خاطر اتفاقی که ۱۰ سال قبل افتاد
به گزارش پول نیوز، فرشید پورحاجت اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل افزایش مداوم قیمت مسکن، بی‌برنامگی دولت و وزارت راه و شهرسازی طی ۱۰ سال اخیر به‌خصوص در ۷ سال گذشته است.

وی با تاکید بر این‌که رشد قیمت مسکن هیچ ارتباطی به بازار بورس ندارد، تصریح کرد: متاسفانه نه برنامه‌ای برای تولید مسکن و نه برنامه‌ای جهت احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده وجود ندارد.

وی با بیان این‌که برنامه مشخصی هم برای مسکن روستایی نداریم، افزود: تن‌ها کاری که در رابطه با بخش مسکن انجام می‌شود، گفتگو‌های متعدد در رسانه‌ها توسط مسئولان و اعلام این است که وضعیت مسکن بهبود می‌یابد!

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: واقعیت این است که بخش مسکن کشور حال و روز خوشی ندارد و سرمنشاء این نابسامانی به ۱۰ سال قبل و ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی برمی‌گردد.

پورحاجت گفت: حدود یک دهه قبل دچار یک اشتباه استراتژیک شدیم و آن تشکیل وزارت راه و شهرسازی بود که مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی یکی از موافقان این ادغام بود.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین مشکل صنعت ساختمان ایران بی‌مسئولیتی و بی‌برنامگی است. هم‌اکنون طیف بزرگی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار مهندس آموزش دیده مجرب در کشور داریم، اما متاسفانه به دلیل همان بی‌برنامگی از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان این‌که طی ۷ سال اخیر هیچ عزمی برای حل مشکل مسکن کشور وجود نداشته است، تصریح کرد: در یکسال آخر دولت دهم نیز عزمی در این رابطه وجود نداشت. متاسفانه دیدگاه عدم دخالت دولت در بخش مسکن بلای جان این حوزه شده است. دولت باید در جهت تسهیل‌گری امور ساخت‌وساز در این بخش ورود پیدا کند تا شاهد رونق تولید مسکن و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده باشیم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: