کد خبر: ۳۴۰۲۵۸
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
0
عمده دلیل افزایش سودآوری شرکت، افزایش 50 درصدی درآمدهای عملیاتی است که در کنار رشد کمتر بهای تمام شده، سبب بهبود حاشیه سود شده است.

به گزارش پول نیوز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با نماد «کچاد»، در ۶ ماهه نخست سال جاری توانست به سود ۷۷۸ ريالی به ازای هر سهم دست یابد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد جالب توجه ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، عمده دلیل افزایش سودآوری شرکت، افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای عملیاتی است که در کنار رشد کمتر بهای تمام شده، سبب بهبود حاشیه سود ناخالص از ۵۰ درصد از ۶ ماهه نخست سال ۹۸ به ۶۲ درصد در ۶ ماهه اول سال ۹۹ شد.

چادرملو در سه ماه اخیر ۱۵ درصد افت قیمت داشته اما؛ درآمد تابستان به دلیل اصلاح نرخ و بهبود مقدار فروش ۱۱۴ درصد بیشتر از بهار است؛ به همین دلیل، سود ناخالص در تابستان ۱۴۵ درصد نسبت به بهار رشد کرده است.

مقدار فروش محصولات در دوره یاد شده با افزایش ۴۰۰ هزار تنی به بیش از ۵.۱ میلیون تن رسید و برای ۶ ماهه دوم سال جاری فروش ۶.۶ میلیون تنی برآورد می‌شود.

این میزان فروش، درآمد ۱۰۱ هزار و ۲۷۰ میلیارد ريالی برای «کچاد» به دنبال خواهد داشت تا جمع کل پیش‌بینی درآمدهای عملیاتی سال ۹۹ از رقم ۱۷۵ هزارو  ۶۲۲ میلیارد ريال فراتر رود.

در سال ۹۹ شرکت برنامه تولید کنسانتره تر به میزان ۱۰.۵ میلیون تن، تولید ۲۴۰ هزار تن محصول سنگ آهن دانه بندی، تولید ۳.۷ میلیون تن گندله، تولید ۱.۵ میلیون تن آهن اسفنجی و تولید یک میلیون تن شمش فولاد را پیش بینی نموده است.

از مجموع تولید کنسانتره تر تولیدی در سال جاری، مقدار ۳.۹ میلیون تن به همراه ۲۶۰ هزار تن کنسانتره بازیافتی و خریداری جهت تولید گندله به کارخانه گندله منتقل و از این مقدار، به میزان ۴ میلیون تن در فرآیند تولید گندله مصرف خواهد شد. از مجموع ۳.۷ میلیون تن گندله تولیدی، ۲ میلیون تن برای تولید آهن اسفنجی به کارخانه آهن اسفنجی انتقال می‌یابد. مقدار ۱.۲ میلیون تن آهن اسفنجی تولیدی، برای تولید شمش فولاد در کارخانه فولاد مصرف و مقدار مازاد بر نیاز به فروش می‌رسد.

لازم به توضیح است که برای تأمین ارز مورد نیاز خریدهای خارجی، از ارز حاصل از صادرات محصولات استفاده می‌شود.

یکی از عوامل دیگری که بر بهای تمام شده اثر دارد، تأمین ذخایر مناسب آب برای عملیات شرکت است. در حال حاضر شرکت برای کنترل تأمین آب و تأثیر آن در قیمت تمام شده محصولات، از طریق استفاده از منابع موجود، مصرف آن را مدیریت می‌کند. در این راستا، برای تأمین پایدار آب مورد نیاز در بلند مدت علاوه بر اجرای شبکۀ فاضلاب شهر اردکان و تصفیۀ آن و استفاده از آب بازیافتی، در طرح انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران (استانهای کرمان و یزد) مشارکت و سرمایه گذاری کرده است.

«کچاد» در گذشته امکان دریافت فاینانس خارجی (ژاپن) جهت احداث کارخانه گندله سازی شماره ۲ با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال و همچنین امکان استفاده از تسهیلات بانک ایران و اروپا برای تأمین نقدینگی مورد نیاز خرید ماشین آلات و تجهیزات بخش خارجی احداث کارخانه‌های نورد را دنبال کرد اما؛ تحریم‌ها مانع از تحقق این امر شد.

از همین رو، «کچاد» منابع مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های توسعه را از محل افزایش سرمایه، تسهیلات و انتشار اوراق تأمین می‌کند. این شرکت هم اکنون سرمایه ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ريالی دارد و با توجه به هماهنگی با سهامداران عمده، برنامه افزایش سرمایه تا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: