April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
موسس انجمن کارگزاران رسمی بیمه در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۴۰۴۵۳
۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
0
یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: بیمه مرکزی می‌تواند با اعطای وام به دارندگان موتور سیکلت آن‌ها را ترغیب می‌کند تا به سمت و سوی خرید بیمه نامه قدم بردارند.
رسالت بیمه در کشور ارائه خدمات است
به گزارش پول نیوز، بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته‌ای شده اند قادر می‌سازد که پیامد‌های این وقایع ناگوار را جبران کنند. در اصل بیمه ساز و کاری است که طی آن یک بیمه گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید و یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد. بیمه عبارتست از قراردادی که به موجب آن یک طرف (بیمه گر) تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر (بیمه گذار) در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه گر، طرف تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه نامند. در اصل بیمه یکی ازشیوه‌های مدیریت ریسک می‌باشد.

بر اساس قانون بیمه اجباری مسئولیت تمامی دارندگان وسیله نقلی موتوری در مقابل اشخاص ثالث بیمه شخص ثالث نامیده می‌شود. در واقع این قانون برای حمایت از همه افرادی است که در حوادث رانندگی دچار خسارت شده اند و برای جبران همه هزینه‌های درمان و خسارت مالی و جانی افراد در تاریخ ۲۳/۱۰/۱۳۴۷ از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب گردید.

شخص ثالث به همه کسانی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی که توسط وسیله نقلیه موتوری دچار خسارت جانی یا مالی شوند به جز خود راننده مقصر حادثه بیمه شخص ثالث نامیده می‌شوند و در واقع بیمه شخثص ثالث از شاخه‌های بیمه مسئولیت است.

در پوشش بیمه نامه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه یا بیمه گذار شخص اول، شرکت بیمه یا بیمه گر شخص ثانی و همه افراد زیان دیده غیر از راننده مقصر در حادثه شخص ثالث هستند.

در همین رابطه علی رفعتی موسس انجمن کارگزاران رسمی بیمه و رئیس سابق هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه کشور در گفتگو با پول نیوز اظهار کرد: زمانی یک تصمیمی در کشور گرفته شود، باید به آن عمل شود و بیمه شخص ثالث باید به طور جدی در کشور اعمال شود.

وی افزود: جامعه‌ی کشور ما نیاز دارد که موتور سیکلت‌ها بیمه شخص ثالث داشته باشند، اما باید مکانیزم‌های اجرایی آن فراهم شود و برای آن‌ها برنامه‌های دقیق و منظمی طراحی شود.

موسس انجمن کارگزاران رسمی بیمه اظهار کرد: بیمه مرکزی می‌تواند با اعطای وام به دارندگان موتور سیکلت آن‌ها را ترغیب می‌کند تا به سمت و سوی خرید بیمه نامه قدم بردارند.

رفعتی خاطر نشان کرد: رسالت بیمه در کشور ارائه خدمات است، اما کمی در این موضوع کوتاهی صورت میگیرد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: