April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۰۶۳۰
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
0
به گفته کردیت سوئیس، بهبود اقتصاد جهان در سال آینده باعث ایجاد ثروت بیشتری در سراسر دنیا می‌شود ولی آمریکای شمالی از این قانون پیروی نخواهد کرد چون اقتصاد آن همچنان به خاطر افزایش ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ضعیف است.

ثروت خانواده‌های چینی و هندی افزایش یافت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، جدیدترین گزارش شرکت خدمات مالی و بانکداری کردیت سوئیس نشان می‌دهد همه‌گیری ویروس کرونا ثروت فردی در سراسر جهان را کاهش داده ولی ثروت خانواده ها در چین بالا رفته است.

طبق این گزارش، 2019 از نظر ایجاد ثروت سال خوبی بوده است. کل ثروت جهان 36.3 تریلیون دلار در این سال افزایش یافت و ثروت فردی 8.5 درصد نسبت به 2018 بالا رفت که توانسته تا حدی مانع خسارات هنگفت همه‌گیری ویروس کرونا شود. علیرغم مشکلات بازار سهام در فصل بهار، ثروت خانواده ها حالا بالاتر از رقمی است که در ابتدای سال جاری ثبت شده بود.

عملکرد دولت‌ها و بانک های مرکزی به تعدیل خسارات ناشی از بحران کرونا کمک کرده است. ثروت در کل جهان در سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت ولی بعد یک تریلیون دلار تا ماه ژوئن بالا رفت. کل ثروت جهان در پایان 2019 برابر با 399.2 تریلیون دلار بود.

طبق گفته آنتونی شاراکس، یکی از اقتصاددانان های نویسنده این گزارش:«با توجه به آسیب های بحران کرونا بر اقتصاد جهان، قابل توجه است که ثروت خانواده ها تقریبا دست نخورده باقی مانده است».


این گزارش نشان می‌دهد ثروت خانواده‌ها تنها در چین و هند در سه ماهه اول 2020 افزایش داشته و به ترتیب 4.4 و 1.6 درصد بالا رفته است. آمریکای لاتین بیشترین کاهش ثروت را تجربه کرده و دارایی خانواده‌های آن 13 درصد کاهش یافته‌است.

به گفته کردیت سوئیس، بهبود اقتصاد جهان در سال آینده باعث ایجاد ثروت بیشتری در سراسر دنیا می‌شود ولی آمریکای شمالی از این قانون پیروی نخواهد کرد چون اقتصاد آن همچنان به خاطر افزایش ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ضعیف است. پیش بینی می شود ثروت فردی در این منطقه پنج درصد کاهش یافته و در 2021 در همین سطح باقی بماند.

این بانک سرمایه گذاری اعلام کرد ثروت جهان در ازای هر نفر انسان بالغ از 77309 دلار در آغاز سال میلادی تا 76984 پایین آمده است. به نظر می رسد از میان اقتصاد های بزرگ، چین برنده بحران کرونا باشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: