April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۴۰۶۶۵
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
0
مدیرعامل سابق بیمه کوثر و حافظ اظهار کرد: بیمه مرکزی کمک بسیاری به دارندگان موتور سیکلت کرده است و آن هم این است که طرح بخشودگی جرایم را اجرایی کرده که از این طریق بسیاری از دارندگان موتور سیکلت بتوانند حق بیمه خود را پرداخت کنند.
تولیدی/// منتشر نشود/// مشکلات معیشتی عامل نداشتن بیمه شخص ثالث دارندگان موتور سیکلت است
عبدالرسول عطایی عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص بیمه شخص ثالث موتور سیکلت اظهار کرد: خرید بیمه نامه شخص ثالث در کشور نسبت به چند سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است، اما تعدادی از موتور سوارانی که وجود دارد حق بیمه پرداختی برای خرید بیمه نامه در یک سال را ندارند.

وی افزود: برخی از دارندگان موتور سیلکت از افزایش قیمت بیمه نامه شخص ثالث شاکی هستند و همین موضوع باعث می‌شود در خرید آن تعلل داشته باشند، زیرا که حق بیمه شخص ثالث روند افزایش داشته و بسیاری از مردم با مشکلات معیشتی درگیر هستند.

مدیرعامل سابق بیمه کوثر و حافظ مطرح کرد: بیمه مرکزی در این خصوص کمک بسیاری به دارندگان موتور سیکلت کرده است و آن هم این است که طرح بخشودگی جرایم را اجرایی کرد که از این طریق بسیاری از دارندگان موتور سیکلت حق بیمه خود را پرداخت کردند.

وی ابراز کرد: مشکلات اقتصادی در این موضوع دخیل است و بیشتر استان‌های کم برخوردار از این بیمه نامه استفاده نمی‌کنند آن هم به خاطر شرایط اقتصادی جامعه و معیشتی است.
 

عطایی عنوان کرد: تمامی موتور سواران بر این باورند که اتفاقی برایشان نمی‌افتد، اما آمار بیشترین تصادفات و مرگ و میر مختص به همین بیمه نامه است.

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه به خبرنگار پول نیوز گفت: بیمه مرکزی باید اقشار ضعیفی که از موتور سیکلت استفاده می‌کنند را شناسایی کند و پس از آن بخش از حق بیمه را دولت، بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه پرداخت کنند که مردم بتواند بیمه نامه شخص ثالث خریداری کنند.

مدیرعامل سابق بیمه کوثر و حافظ معتقد است شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه با خرید بیمه نامه در کشور رابطه مستقیم دارد و زمانی که کسی به دنبال نیاز اولیه خود باشد، فکری برای خرید بیمه نامه که نوعی نیاز ثانویه محسوب می‌شود، نمی‌کند.

عطایی خاطر نشان کرد: شرکت‌های بیمه برای تبلیغ بیمه‌های شخص ثالث بی رغبت اند و دلیل آن هم این است که ریسک و زیان این نوع بیمه نامه در کشور بسیار بالاست.
 
گفتگو از سحر گلی زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: