April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۰۷۶۲
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
0
آلمان انتظار دارد تولید ناخالص داخلی آن ۵.۵ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یابد درحالی که قبلاً یک کاهش ۵.۸ درصدی را پیش بینی کرده بود.

رشد اقتصاد آلمان به منفی ۵.۵ درصد رسید

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، دولت آلمان پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی در 2020 را افزایش می‌دهد. آلمان حالا انتظار دارد تولید ناخالص داخلی آن 5.5 درصد در 2020 کاهش یابد درحالی که قبلاً یک کاهش 5.8 درصدی را پیش بینی کرده بود.


این پیش‌بینی بدان معناست که رکود به وجود آمده از همه‌گیری ویروس کرونا کمی متعادل‌تر از تولید از دست رفته در بحران مالی جهانی در 2009 بوده است. تولید ناخالص داخلی آلمان در آن زمان 5.7 درصد کاهش یافت.

وزارت اقتصاد آلمان در این مورد نظری نداده و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد این کشور جدیدترین پیش‌بینی‌ها را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

اقتصاد آلمان 9.7 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به خاطر کاهش هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری شرکت ها و تجارت در اوج همه‌گیری ویروس کرونا کوچک شد.


برداشتن قرنطینه ها به همراه کمک‌های دولتی و ارائه محرک‌های اقتصادی باعث بهبود اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم شد. ولی افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا نگرانی در مورد کاهش دوباره فعالیت‌ها را افزایش داده است.

دولت آلمان همچنان پیش‌بینی می‌کند رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال آینده میلادی برابر با 4.4 درصد باشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: