کد خبر: ۳۴۰۹۸۱
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
0
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: هفته گذشته با کاهش قیمت اونس جهانی و قیمت ارز، نرخ سکه و طلا در هفته گذشته روندی نزولی داشت و سکه مبلغی حدود یک میلیون و دویست هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.
محمد کشتی‌آرای نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با پول نیوز اظهار کرد: در طول یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، نسبت به هفته‌های گذشته آرام گرفته و باتوجه به کاهش قیمت اونس جهانی طلا، کاهش نرخ ارز در داخل و همچنین کاهش تقاضاهای کاذب که به دنبال ورود نیروهای پلیس اقتصادی به معاملات کاغذی و دستگیری متخلفان رخ داد؛ قیمت‌ سکه و طلا سیر نزولی گرفت.

وی عنوان کرد: قیمت جهانی طلا در طول هفته اخیر کاهشی بوده و به طور متوسط ٢۴ دلار کاهش یافته است. این کاهش قیمت اونس جهانی به انضمام کاهش قیمت نرخ ارز که در طول هفته‌ اتفاق افتاد و از سوی دیگر کاهش تقاضاهای کاذب و معاملات سفته‌بازها، به عنوان سه عامل اصلی تاثیرگذار در قیمت سکه و طلا، سبب نزولی شدن قیمت سکه و طلا در طول  هفته‌ای که گذشت، بود.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، علت کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضاهای کاذب را اقدامات نیروی پلیس اقتصادی در جهت برخورد با معاملات کاغذی طلا و ارز و دستگیری تعدادی از فعالان آن‌ها دانسته و ادامه داد: به نوعی می‌توان گفت که با توقف این معاملات، تقاضاها و به‌ویژه تقاضاهای کاذب کاهش یافته است که خود در معاملات فیزیکی طلا اثرگذار بوده و سبب شده تا عرضه افزایش یابد.
 
وی افزود: به نوعی این افزایش عرضه سبب شد که بسیاری از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها طلا و ارز و متضرر شدن‌شان و بسیاری هم از ترس برخورد نیروی انتظامی با آن‌ها، اقدام به فعالیت فروش کردند؛ اینگونه بود که تعداد فروشنده‌ها از خریداران پیشی گرفت. در نتیجه کاهش تقاضا برای خرید سکه و طلا، قیمت نیز روند نزولی به خود گرفت.
 
حباب سکه چه میزان کاهش یافت؟
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌ سکه و طلا منجر به کاهش حباب قطعات سکه‌ نیز شده است و از مبلغ دومیلیون تومان به  یک میلیون و 250 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. البته لازم به ذکر است که همچنان سایر قطعات سکه دارای حباب بیش از یک میلیون تومان هستند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: