کد خبر: ۳۴۱۰۶۶
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
0
شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۲۵ هزار ۹۹۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید.

به گزارش پول نیوز، براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۴۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۳۷۵ واحد کاهش به ۳۷۴ هزار و ۹۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۲۱۱ واحد افت به ۲۴۵ هزار و ۵۸۱ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۹ هزار و ۵۱۵ واحد و شاخص بازار دوم ۵۰ هزار و ۶۱۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶۵۷ واحد، نفت بهران (شبهرن) با ۱۸۴ واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۵۲ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۱۳۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۱۹ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۹۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۱ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۵۲ واحد و کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ) با ۴۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۶۰۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۷۴۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۶۸۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۳۳۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۱۴۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۵۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۴۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۹۶۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۸۷۱ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۶۹۲ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۶۷۲ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ایران سرمایه گذاری سیمان تامین، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پارس الکتریک در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۱۳۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۸۲ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۵ هزار و ۹۸۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۴۷ هزار برگه سهم به ارزش ۲۲ هزار و ۲۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای نفت ایرانول (شرانل)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، کشت و دام قیام صنعت (زقیام)، کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا)، کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا)، هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) و بیمه پاسارگاد (بپاس) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

بورس روز گذشته بعد از مدت ها افت در مدار صعودی قرار گرفت و با ۱۷ هزار و ۴۵۶ واحد رشد به عدد یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.

حال امروز شاخص بورس برخلاف معاملات دیروز که در مسیر افزایشی بود، معاملات خود را نزولی آغاز کرد و با ۲۵ هزار ۹۹۷  واحد افت در کانال یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد به معاملات خود پایان داد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از این گفته بود، بازار بورس بازاری باریسک است؛ سرمایه گذار نخست باید با مطالعه وارد شود، ضمن اینکه باید آموزش ببیند و بعد معامله انجام دهد.

وی تصریح کرد: هیچ ضمانتی در این بازار وجود ندارد، گاهی بورس کاهشی است و مواقعی افزایشی؛ اما دولت هم وظیفه دارد زمینه را برای پذیرش فراهم کند.
برچسب ها: شاخص ، معاملات ، سهم ، نماد ، فرابورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: